< Tilbake til oversikten

"Potetgull"

Libelle sa for siden:

Hvilke typer snacks er ok å spise? Jeg er ikke sjokolademenneske, men før kunne jeg glatt spise en pose potetgull alene...:eek:

Jeg har forstått at Bacongull er greit.
Hvilke andre typer går an? Som lar seg kjøpe i butikker.

Er på lavkarbodiett.

(Har prøvd hjemmelaget ostesnacks, det var skikkelig godt!)

Bulldog sa for siden:

Utdyp?

Edit: Jeg er visst litt kort noen ganger :lol: Jeg mener; hva slags "lavkarbodiett" er det snakk om? Ketolyse? Atkins? AD? Fedon? Noe annet?

Libelle sa for siden:

Jeg gikk på Fedon-diett tidligere. Men jeg vil si at jeg er nærmerer Atkins nå i denne omgangen. Jeg har lest boken, og har lest mye er inne på forumet, og Atkins underforumet. Og jeg ser at jeg følger reglene der ganske nøye. ;)

Bulldog sa for siden:

Ah. Bacongull er ok, sukkerfri sjokolade burde vel gå i små mengder, og noen typer nøtter. Paranøtter og Macadamianøtter trur jeg er de "beste", men sjekk det selv, jeg husker ofte feil... Selleri og dip tror jeg også skulle gå greit.

Sikkert noen som har flere tips. :)

Alkazelters sa for siden:

Du kan jo for eksempel lage hjemmelaget chips av søtpoteter. Dette er jo litt på grensen så det kommer jo litt ann på din ACE.

Libelle sa for siden:

Kan du forklare ACE....? :o

Atkins carbohydrate equilibrium. Betyr: Den mengden karbohydrater du kan spise i løpet av et døgn uten å gå opp i vekt (på atkinsdietten). Noen kan ha ACE på 150 karber i døgnet mens det for andre kan ligge på 20...
Noen kan fint tåle å spise litt chips av Søtpotet eller Pastinakk, mens for andre blir det for mange karber.

Lotus sa for siden:

Hvordan finner man ut hvor mange karb man kan spise i løpet av en dag? Finnes det noen utregningstabell eller noe, helt fersk, totalt blank:forvirret

moea sa for siden:

jeg har spist litt "ristede mandler" frå maarud, de er kjempegode!!! 6,5 g karbo pr 100 gr

Susanne sa for siden:

Er ikke søtpotet mye søtere enn vanlig potet? Og dermed inneholder mye mer karbo?
Forresten enig i at de rista mandlene er kjempegode :) Litt mye salt kanskje..?

Søtpotet har litt mer Karbo, men lavere Gi, så man får avgjøre selv! Man må uansett være meget meget moderat. Hadde pastinakkchips ved siden av kyllinggryte i går, var fantastisk!

Inger85 sa for siden:

hvordan lager du disse chipsene da??

achillea sa for siden:

Polly "Ristede Mandler" er knallgode. Bruker disse mye som måltidserstatning eller hvis jeg får lyst på noe kvess. En pose holder lenge.

Fishi2009 sa for siden:

Jeg lager "chips" selv, av ost og krydder - UTROLIG GODT! :D

Man tar skiver av ost, Norvegia eller Synnøve, eller hva man har for hånden. Legger skiver på bakepapir, og krydrer litt. Settes i ovnen ved ca 200 grader til osten smelter/bobler, ca 10-12 minutter. Pass på at osten ikke blir brent.

Serveres med salsa(First Price 3,6 KH) og sæterrømme... :spisesnak:sikle:

Libelle sa for siden:

Har prøvd, og det var deilig! :D

Oppskrift hjemmelaget chips: Tynne skiver stekes i olje, på så svak varme som mulig. krydres etterpå.

Nangijala sa for siden:

yum yum :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.