< Tilbake til oversikten

Produkter fra sukkerfritt.no - hva betyr næringsdeklarasjonen?

Polarlyset sa for siden:

På en kjeks-sjokolade (Sukkerfri Mix-choc) står det følgende:

Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 480kcal, Protein 7 g, Karbohydrat 65 g (hvorav sukkerarter <1 g og sukkeralkoholer 33 g), Fett 27 g, Fiber 1 g.

Hvis det er 65 g karb, derav 1 g sukkerarter og 33 g sukkeralkohol, hva er da de resterende 31 grammene da?

Går denne sjokoladen ann på Ketolysekuren?

Fungirl sa for siden:

Det er også karbs. Bare sukkeralkoholer man kan trekke fra så det er 32 g pr 100

Bee sa for siden:

Kjekssjokolade går ikke på ketolyse.

Erlinda sa for siden:

Hei. Hvorfor går ikke kjekssjokolade på ketolyse? Det blir jo ca 32 karb pr 100 g og man spiser jo ikke 100 g av kjeks, gjør man? Det blir jo mye i en kjeks, men det går jo å ta en kjeks så lenge som at man passer på å ikke overstige 15 karb.
Har kanskje ikke forstått dette, men lurer litt.Bare et eks. Når det står i næringsverdier 2 karb pr 100 g , men i ingredienser står det at det er hvetemel i. Selv om det er hvetemel i så er det jo ikke mere enn 2 karb pr 100 g på den varen.

Fungirl sa for siden:

Men skal ikke masse sjokoloade til for å komme opp i 15 g, og de karbsene man får i seg i løpet av en dag bør komme fra grønnsaker og fett.
Anton Berg har en sukkkerfri sjokolade på 45 g som inneholder 1,5 g karbs pr sjokolade. Denne er dessverre på vei ut av markedet, men mange butikker har den ennå.

Bee sa for siden:

den inneholder både hvetemel og potetstivelse, noe som ikke er tillatt på ketolyse.

Polarlyset sa for siden:

Tusen takk for svar!
Jeg får nok holde meg borte fra denne kjeks-sjokoldaen:o

Ble nok bare litt forvirret over at det sto sukkerarter <1 g, og trodde et øyeblikk at det var bare de jeg mått ta hensyn til på denne kuren.

Jeg har forresten prøvd den sukkerfrie fra Anton Berg. Kjempegod!
Helt tragisk at den er på vei ut!

Chris85 sa for siden:

hva heter den anthon berg sjokoladen? hvordan ser forpakningen ut?:)

Fungirl sa for siden:

Den har hvitt papir. Heter Anton Berg Sugarfree mener eg. Er 45 g så den er ikke så stor.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.