Jeg er litt fanatisk for tida kjenner jeg, har endelig funnet noe som funker og da vil jeg såklart gjøre det riktig :rolleyes: + at jeg så gjæææærne vil nå målet mitt så fort som mulig, knis! Gleder meg så til å bli slank :D
Ihvertfall, jeg har innmari lyst til å unne meg litt jordbær med fløte til dessert.. Men vet ikke om jeg "tør"? Er det noe galt i det?
Maten i dag har vært:
Frokost: et egg (dårlig matlyst)
Lunsj: en cæsarsalat fra cafè. fikk dem til å kutte ut kurtongene og dressingen og brødet. Den bestod av kylling, olivenolje, forskjellige salater, litt soltørkede tomater (gav mesteparten til mamma) og litt rødløk (var masse, men mamma fikk mesteparten ;)). Mistenker at det var litt mer karber i den enn hva det hadde vært om jeg hadde laget den selv..
Middag: en kotelett med en kvart rød paprika, en kvart løk og litt kremfløte og en dæsj soyasaus. Krydret med timian, salt og pepper.
Så, hva er dommen? Får jeg lov til å spise litt jordbær og fløte eller er det fy-fy? (har bringebær også, men mener de er lettsukrede).
Litt jordbær med fløte tror jeg ikke skader. som sagt, LITT :) Forøvrig er det ikke særlig sukker i cæsardressing, bare olje og egg. så det skal ikke være farlig (men spør kanskje for sikkerhetsskyld)
Ja jeg vet, men jeg spurte han om han visste at det var sukker i den og han sa at han trodde det var litt. Dessuten hadde de ikke laget den selv, så jeg tok ikke sjansen :)
Hvis det er sånn "bare litt"-fare så kanskje jeg bare skal holde meg unna..? Kjemperedd for å ødelegge, hehe :p
Takk! :) ble bare 4 små som sikkert tilsvarer 2 store :p men godt var det og det dempet søtsuget :p fikk likevel dårlig samvittighet så slenge meg på trimsykkelen i 15 min og tok 60 situps på min ab king pro :p
Målet mitt er egentlig bare å være i ketose, men har ikke kjøpt ketostix enda.. Burde hatt det siden jeg er usikker på om jeg er i ketose... :\ men satser på det siden jeg tror jeg er under 15-20 karber dagen og har vært det i en uke i morgen..
Har ingen spesiell filosofi enda, plukker opp litt her og litt der og har gått ned 3 kg på 6 dager så tror det virker :) drikker MASSE vann.
Du kan sikkert gå stolt i bikini uansett. Husk du er et enestående menneske, det finnes ikke din make blandt 6 miliarder. Tenk på det du.
Elsk deg selv for den du er. Da vil du også bli elsket.
Og lykke til med ferien .
ha en fin dag
Mvh Grovsnus
Bær er en partystopper for noen - om det gjelder for deg, er det bare du som vet / kan finne ut. :) Jeg tåler dem greit, og nå om sommeren spiser jeg gjerne 5-6 store jordbær og krem av 0,5 dl fløte som et måltid. Helst også med litt cottage cheese eller annen proteinkilde, dog. :cool:
Du har egenkomponert så hva som er galt eller ikke er opp til deg. Men hvorfor skulle du ikke spise det liksom, både fett og bær er bra ;)
Husk bare at jo mer karbs du spiser jo mindre fett må du spise.
Jeg spiser en liten porsjon jordbær med fløte og sukrin hver dag. Jeg er likevel i ketose og går ned i vekt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.