< Tilbake til oversikten

Er ketolyse riktig for meg nå, tro?

Pocahontas sa for siden:

Hei folks!
Puuuh, etter jul har det vært dritvanskelig å komme tilbake i keto og være der over tid. Har gått ned noen kilo her og der, men har hatt sprekker som var planlagte. :(

Nå lurer jeg på om jeg skal forlate kuren for denne gang ,og satse på en annen form for nedgangsmetode.
Grunnen til det er at jeg vil ned fem-seks kilo til sommeren, og da er kanskje ikke ketokuren ideell? Den er jo beregnet for de som skal ned 10 kilo og mer... Jeg skulle det i gjor sommer, og gikk da ned 8,9 kilo. Nå skal jeg ikke ned 10, og syns det er hersens vanskelig å motivere meg til å spise ketomat.

Derfor funderer jeg på om jeg heller skal gå for en annen variant:
-> en times eller halvannen times rask gange med bikkja mi hver dag (evt sykling)
-> unngå brød og pasta (det har jeg automatisk begynt med etter at jeg har erfart hva disse varene gjør med meg)
-> sukker, godteri, potetgull kun fredag eller lørdag
-> grønt, sunn frukt, nøtter, rent kjøtt og fisk som mat
-> heller spise mindre og flere måltider

...bør jeg kunne klare fem, seks kilo til juni, eller?? :confused::rolleyes:

Noen av dere som har lik/tilnærmet lik erfaring?

Tusen takk for svar! :D

Pocahontas

Muff-muff sa for siden:

Kanskje du burde se mot Lindberg?

Fungirl sa for siden:

Når du har gått ned disse 5-6 kg, er du da ferdigslanket? Hvis svaret er ja så kan nok 5-6 kg se mye ut, er jo de siste kgene som sitter hardest dessverre. Men selvsagt er det meste mulig, men ser ikke helt at en annen form for filosofi skal få deg raskere ned i vekt enn ketolyse, men hvis du ikke er motivert så er det jo ingen grunn til å fortsette men heller prøve noe nytt.

Pocahontas sa for siden:

Ja, er ferdigslanket etter fem, seks...
Det er vel en grunn til at Torkil skriver at dette er for de som skal ned over 10? Jeg er litt spent på den grunnen... Har den ikke klart for meg.
Hadde en venninne som bare skulle ned tre, fire kilo totalt, - hun var i ketose i ett par måneder og var veldig flink, men gikk ikke ned i det hele tatt. Jeg funderer på om dette er virkeligheten for mange som skal ned noen få kilo.....

Jeg orker ikke begynne på`n igjen hvis det tar like lang tid som det vil gjøre mer mer trening og sunnere kost ellers, hvis du skjønner?

Jeg er jo så godt som avvent med brød og pasta, og det skal jeg forbli. :) Har lært hva slikt gjør med meg.
Takker ketolysekuren for nettopp det.

....men så kan det hende at dette bare er unnskyldninger fordi jeg ikke er motivert. Og dette har nok sammenheng med at det er så mye annet og vanskelig i livet for tida.

Hmm...

Jaja,
lykke til alle sammen!!!

:p

Fungirl sa for siden:

Grunnen til at Torkil sier at det er en kur for de som skal ned mer enn 10 kg er at å komme inn i ketose er en tøff belastning for kroppen og kanskje ikke helt nødvendig med såpass få kg som skal vekk. Han sier ikke at man skal slutte på ketoyse når man har to kg igjen, da er kroppen allerede vant til ketosen og det er ingen problemer med det.

At venninnen din skulle ned såpass få kg og at det ikke virket kan være mange grunnet til, men ketolyse passer ikke for alle.
Og hvis ho spiste "masse" karbs selv om hun var i ketose så vil hun nok ikke oppleve den effekten mange andre gjør. Dessuten tviholder kroppen på de ekstra kg og muligens sier fra at man ikke skal lengre ned selv om hodet ønsker det.

Pocahontas sa for siden:

Takker Fungirl! :p
Takk for at tar tida til å svare.
Jeg har vært av mer eller mindre siden oktober, så det blir egentlig "ny kur" for meg nå.
Jeg får se hvordan jeg selv tenker etterhvert.
På en måte savner jeg det litt også.

Ha en fin dag, a!:D

Fungirl sa for siden:

Bare hyggelig å kunne svare, du kan jo kanskje forsøke Fedon?

Takk for det og en riktig fin dag til deg og :)

mamma87 sa for siden:

gått ned 20kg på ketolysekuren.
veier nå 75 kg og er 172h.
vært ute av ketose nå i snart 4 uker,og har holdt vekta:)
vil ned hvertfall 5 kg til og lurer på om jeg skal begynne på ketolysekuren igjen,siden kjæresten begynner går på den. Noen erfaring er synspunker å dele med meg? : )

Fungirl sa for siden:

Hva med fedon for deg også?

Forresten, gratulere så masse med flott vekttap og ikke minst at du har holdt deg der :)

Kan jo godt begynne sammen med kjæresten din, kjekt hvis dere er to vettu :) Er jo igrunn ingen skade å prøve. Hva som er best er nok vanskelig å si, men hvis du synes ketolyse var greit og du hadde det bra så hadde nok jeg forsøkt det igjen for å bli kvitt de siste kg :)

mamma87 sa for siden:

fulgt fedon i 4 uker nå,gått greit,men er sulten hele tiden og føler ikke at jeg kommer til å miste de siste kg,bare holde vekta.Savner ketolysekuren jeg,slippe søtsuge og oppblåst mage:)

tror jeg skal prøve noen uker hvertfall,å se om jeg klarer å gå ned mer:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.