Jeg har mange fordeler av lavkarbo. Blant annet blir jeg kvitt irriterende utslett på kroppen, håret mitt blir penere, huden blir penere og jeg har ikke lyst på søtsaker lengre.
Men den aller største fordelen er at jeg ikke blir søvnig hver gang jeg har spist. Jeg har en melintoleranse jeg tildels har oversett i mange år, fordi det virket så "stort" å ta tak i. Noen ganger unnlot jeg å spise hele dagen, fordi jeg ikke orket tanken på å bli så trøtt og sliten. Humørsvingningene var også grusomme. Gjennom dette forumet har jeg lært meg alt jeg faktisk kan spise og nyter igjen måltidene.
Det er deilig!
Så... Takk :)
Hva synes DU er den aller beste "bivirkningen" av lavkarbodietten din? (Bortsett fra vektnedgang)
Jeg har også det problemet med sukker. Jeg merker fremdeles at jeg savner -følelsen av å innta sukker... Herregud, man skulle tro det var heroin eller noe. Men den fysiske trangen er helt borte, det er kun det psykiske igjen. Nå bruker jeg tid på å finne andre høydare enn å trykke nedpå 150 gram sjokolade... :rolleyes:
Den mest fantastiske bivirkningen (men hovedgrunnen til at jeg startet på ketolyse/lavkarbo) er at jeg er kvitt muskulære smerter i kroppen. Det plaget meg natt og dag i 3 måneder, og jeg er enda ikke ferdig med testing, men 1 uke etter at jeg startet på Ketolyse så forsvant alle smertene som dugg for solen.
I tillegg til dette har humøret mitt blitt mer stabilt. Jeg er "lys" og glad og har det godt til tross for at jeg i perioder har mye å gjøre. Jeg sover godt om natten og våkner uthvilt hver eneste morgen - det er nesten for godt til å være sant.
Jeg skal aldri mer spise annen mat enn dette, for disse bivirkningene gir jeg ikke fra meg. Aldri.
Hyggelig å lese at du også har det godt. God helg :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.