< Tilbake til oversikten

Går man ned i vekt på dr. Lindbergs?

Jenta sa for siden:

kanskje veldig dumt spørmål....
men jeg har gått på ketolysekuren i i 4 mnd. gikk ned 10 kilo de første 2 mnd. de 2 siste mnd så har jeg ikke gått ned noe.. å jeg har vært nøye og variert for å prøve å gå ned... men nå har platået vart lenge nok.
så da tenker jeg å prøve meg på lindbergs som er sunnere for kroppen. håper å gå ned ca 10 kilo til før sommeren.. er det mulig på lindbergs?

luringen sa for siden:

tja...vasnkelig å vite ifht at alle er vi ulike. jeg har nå gått ned iallfall, og mange andre også..les litt under lindbergs filosofien her, og evt se i journaler.

Chunky sa for siden:

Tja, jeg vet ikke om Fedon er sunnere enn noe annet, men du kan i det minste spise mer variert. Jeg skal også snart over på en eller annen fedon-variant, og gleder meg til det :)

Areola sa for siden:

Hvorfor det?

Fungirl sa for siden:

Signerer Areola og lurer også på hvorfor?

Vibeke-67 sa for siden:

Har dere ikke lest VG i dag da damer? Mer karbohydrater og mindre fett:D
Sorry - kunne ikke dy meg.
Det er veldig individuelt hva man går med på. Men jeg vil anbefale deg å øke karbohydratene gradvis - og samtidig kutte på fettet.
F eks øke med cottage cheese m neve mandler, ett eple og kanel til ett måltid. I en uke. Så øke med feks linser/bønner som tilbehør til middag, men mindre fett i middagen. Vent lenge før du begynner med knekkebrød etc. Gjerne til du har nådd ønsket vekt. Min erfaring og anbefaling er å øke til ca 50 karbohydrater om dagen gjennom lav GI mat/ langsomme karbohydrater. La som sagt først ett måltid inneholde litt mer karber, så etter en stund to. Når du har gått ned dine kg, kan du kanskje spise tre karbo-måltider.
Men det er altså essensielt å gå drastisk ned på fettet når du øker karbohydratene.

Lykke til!

Fungirl sa for siden:

Blir diskutert hefitig i bloggen min om dette, la ut linken før i dag :)

luringen sa for siden:

fedon er vel lettere for oss inbarka slankedamer fordi det er mindre fett= da tenker vi det er sunnere..Men er det det? Hmmm;)

Anyway, vi må finne veien i dette sjøl, jeg trives med lavkarbo med moderat fettinnhold. Det har jeg gjort i 5 år, og hodet vekta etter slankinga.

isabella sa for siden:

Hei - lurte litt på hva du mener med "moderat fettinnhold". Bruker du noen forholdstall kh-p-f eller bruker du "øyemål".

Trapper opp karber nå og har kjøpt endel Lav karbo kokebøker, men lurer litt på hvor mye fett en kan tillate når karbo innholdet går opp.

Jobber sakte men sikkert med å finne min "magiske" grense ift karber - men stusser litt i forhold til hvor mye fett en da skal ha.

Hild sa for siden:

Jeg har gått ned 35 kg med Lindbergs siden begynnelsen av juni. Vekta går fortsatt nedover, men ikke så raskt lenger. Men det er sikkert individuelt hvordan man responderer på dette kostholdet. Jeg har hele tiden hatt kontakt med legen på Fedon-klinikken her i Bergen. Det har vært til stor hjelp for meg.

Jenta sa for siden:

da har jeg gått ned 5 kilo de siste 1,5 mnd på ca fedon kost ;) meget fornøyd med det!

Yonah sa for siden:

Så bra! Funker det for deg, så fortsett!

Mamma gikk ned 35kg på Dr.Lindbergs.
Jeg går ikke ned, jeg må visst kutte ut octtage cheese og andre ferskoster, minst mulig fløte osv.. Og ingen brøderstatninger.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.