< Tilbake til oversikten

Avokado

storemor sa for siden:

Hei!
Er det noen av dere som spiser avokado til lunsj/frokost? Det er den mest karbo inneholdende matvarenjeg spiser, og lurer på om jeg kanskje spiser for mye. Men uansett, så pleier jeg å spise en avokado, for den blir jo så fort brun og sånn, med reker og majones. Men burde jeg egentlig ha spist bare halve:confused:

nalana sa for siden:

Husker ikke hvor mye karbo den inneholder jeg, men jeg pleier å bruke bare en halv om gangen. Den andre dynker jeg godt med limesaft og legger den i en tett boks i kjøleskapet. Da holder den selv fint noen dager.:)

*Marianne sa for siden:

Hvis du beholder stenen i den andre halvdelen (og legger en pose rundt)
Vil den holde seg noenlunde fin til neste dag.

Odde sa for siden:

Veldig lite kbh i avocado, ca 0,5 pr 100 gr.

Smør flatene inn med sitron om du skal spare halve, så holder den seg.

Odde:)

Smula sa for siden:

Tror du fint kan spise en hel advokado, ja.
Fin fettkilde også, det. :ja:

storemor sa for siden:

Men når jeg la inn vekten på en avokado på diet.no ble denne beregnet til over 6g karber.(la inn 150g, for det var det den siste jeg spiste veide)

Cyan sa for siden:

Sjekk denne tråden om avokado næringsinnhold:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=426

Jeg spiser en hel avokado om dagen. 1/2 til frokost, og så kutter jeg resten i biter og legger i lufttett boks med litt sitronsaft i og spiser i lunsjen

Lizzi sa for siden:

Hjelper også om advocado kjøttet kan ligge med steinen. (ikke fjerne den altså) Da blir den ikke brun. Fikk dette tipset fra en kollega og det stemmer :)

storemor sa for siden:

Men vi skal vel også ta med kostfiber? Da blir det 6,2 i avokado.

Kitt sa for siden:

Kostfibre tas ikke opp i kroppen og skal IKKE regnes med!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.