Nå de siste ca 2 ukene har jeg hatt en skikkelig ulvehunger på kveldene. Gir seg heller ikke med mat... Da har jeg gjerne spist middag ca 17-17.30-tiden. Jeg har ikke spist stort på kvelden før, for jeg pleier ikke være så sulten da. Tar litt grønnsaker om så er.
Men nå, herlighet... Kan ikke ha det som dette, er helt ødelagt innvendig. Vanskelig å sovne også, fordi jeg er så ufattelig sulten...
Er også svimmel store deler av kvelden, og det er nok kanksje pga sult.
Tja... jeg prøver å få i meg fett, men kunne kanksje vært enda flinkere. Skal prøve å få det til nå, og se om det blir bedre :)
Jeg spiser 2 kapsler med Omega 3 multi (Nycomed) hver dag. Vet ikke om det rekker, men de inneholder en del vitaminer og mineraler også. Kanksje jeg egentlig skulle hatt noe helt annet?
Jeg drikker mye vann, 3 liter minst fordelt utover dagen. Som regel sikkert mer :)
Frokost: 1 skive lavkarbo-brød med smør og ost og agurk og salatblad på, pluss et halvt beger CC med lavkarbosyltetøy.
Eller Omelett med fløte og litt krydder stekt i smør. Og litt grønnsaker til.
Lunsj: 2 skiver lavkarbo-brød med det samme som over på.
Eller salat.
Mellom: Som regel en Yoplait Dobbel 0 % som jeg har stående på jobb i tilfelle jeg må ha noe mellom lunsj og middag.
Middag: Kjøtt, kylling eller fisk av en eller annen sort, stekt i smør. Diverse grønnsaker til, og kanskje feta-ost om vi har noe det passer til. Rømme på salaten hvis jeg føler for det.
Kveld: Spiser lite da, men kanksje noen biter blomkål eller en yoghurt (samme som over), eller Oooopsie-rolls med ost skinke og salat på. Nå disse dagene med denne hungeren har jeg spist alt mulig rart (innenfor lavkarbo da.)....
Bare å skrike om jeg er på den riv ruskende gale veien :o
Siden januar.
Har kjørt mitt eget opplegg, og trivdes med det. Men ikke de siste par ukene på kveldene :( Føler meg helt ødelagt... Som nå, nå begynner det igjen, var fin for 30 min siden. skrike
Hva annet kan jeg spise mer av? Og hvordan?
Frokost: 1 skive lavkarbo-brød med smør og ost og agurk og salatblad på, pluss et halvt beger CC med lavkarbosyltetøy. Én skive brød er ikke nok. Sånn er det bare. Dessuten er lavkarbo-brød ikke annet enn frø med litt rømme. Er man sensitiv for karbohydrater, er brøderstatning ikke gode nyheter, dessverre.
Eller Omelett med fløte og litt krydder stekt i smør. Og litt grønnsaker til. Godt!
Lunsj: 2 skiver lavkarbo-brød med det samme som over på.
Eller salat. Samme som over. Veldig lite å bli mett på her.
Mellom: Som regel en Yoplait Dobbel 0 % som jeg har stående på jobb i tilfelle jeg må ha noe mellom lunsj og middag. Det skal ikke være nødvendig å spise mellommåltid når man går på lavkarbokost.
Middag: Kjøtt, kylling eller fisk av en eller annen sort, stekt i smør. Diverse grønnsaker til, og kanskje feta-ost om vi har noe det passer til. Rømme på salaten hvis jeg føler for det.
"Hvis du føler for det" høres ut som om du sliter litt med fettskrekk - noe som vi alle gjør i begynnelsen. Det er egentlig ikke så rart siden vi har fått høre det siden vi ble født - at "fett er farlig".
Kveld: Spiser lite da, men kanksje noen biter blomkål eller en yoghurt (samme som over), eller Oooopsie-rolls med ost skinke og salat på. Nå disse dagene med denne hungeren har jeg spist alt mulig rart (innenfor lavkarbo da.)....
Spis mere fett! :D
Bare å skrike om jeg er på den riv ruskende gale veien :o
Jeg kunne aldri gått på Grete Roede fordi jeg orket ikke dette peset med å skulle spise hele tiden. Hver fjerde time er et stress uten like for meg.
Ketolyse/lavkarbo er fint fordi du ikke trenger å spise så ofte, og jeg liker maten bedre. Spiser du nok fett så ligger det lengre i magen og du har det behagelig i mange timer.
Min erfaring er at hver gang jeg spiser for lite fett så kommer sulten hyppigere, selv om jeg har spist flere måltider i løpet av dagen. Så da er det bare å komme seg hjem, steke bacon, lage broccoli/blomkålgrateng, kaste i seg noe Brie og drikke kaffe med fløte i.
Har jeg ikke ork eller lyst til å brase og styre så spiser jeg salat med mye olje i, fetaost og tunfisk. Evt deler jeg en avokado i to, fyller godt med majones i "hullet" og topper det hele med reker. Det er faktisk ganske godt og kan med hell brukes som forrett om du har gjester.
Uanstt, fett stopper sultmaset for en stund :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.