Jeg ser på noen av dere som startet ca. samtidig som meg på ketolyse, at vi kan ha tatt av omentrent like mye..så jeg ble så nyskjerri(n)g på hvordan det egentlig går nå med dere nå etter nesten 3 mnd. :rolleyes:
Jeg selv hadde mye trøbbel til å begynne med, tok av 6 kg første mnd så bom stopp neste mnd.. men har nå "knekt" min kode for hva og hvor mye jeg kan spise. Så nå rusler jeg sakte og sikkert nedover med ca. 1/2 kiloet i uka.
Energien og humøret kom sent men endelig føler jeg at alt er ok.
Hei
Startet 5/1 og med omtrent samme utgangspunkt som deg.
Gikk veldig bra i begynnelsen, men har slitt litt mer etter vinterferien. Kom da ut av ketolyse, og har slitt litt med å komme tilbake igjen.
Skal på ferie igjen om 2 uker- blir spennende.
Har gått ned ( i går) 9 kg, har veiedag i morgen så er spent på hvor stort utslag helgen har gjort. Satte første delmål på 12 kg, siden det da ble "rundt tall". Men gleder meg over snart minus 10! Forhåpenligvis før påske:)
Vektapet går litt i rykk og napp, merker veldig at trening hjelper så jeg prøver å få trent hvertfall 2x i uka. Da hopper vekta litt nedover:)
Har også hatt noen uker uten nedgang, skikkelig kipt.
Men, har masser å ta av så jeg har tenkt å fortsette å krabbe meg nedover i vekt, og ikke minst klesstørrelser. Gleder meg til å kunne kjøpe klær uten x foran...
ikke til å unngå å legge merke til at vi tre ligger bra likt på vektnedgangen . ned 8 kg :)
Litt morsomt da :)
Men antar at ikke alle er så like...
Jeg har også veiedag på mandag, så håper at det blir å flytte litt på ticketèn ihvertfall.
Håper det ordner seg fort igjen med deg lizzi ... og at du er flink på ferie :)
Jeg skal selv på en liten ferietur nå, og er spent på hvordan jeg skal greie meg..
En ting er en utskjeielse, den tror jeg ikke er så farlig, Det skumle er vel å ikke skjerpe seg igjen strax..:o
Mistet 7 kilo, begynte 4.januar.
Har ikke vært like flink hele tiden, men har gjort et tappert forsøk på å unngå de raske karbene hvertfall. Jeg gir ikke opp da :heia:
Har gått ned 5 kilo.
Sliter med å klare å overholde kosten enten det er ketolyse eller en annen lavkarbo diett.
Men jeg gir meg ikke selv om motivasjonen er på topp på morgenen og blir mere og mere laber utover dagen til jeg ender opp med å spise noe jeg ikke skal på kvelden. Så akurat nå så går jeg verken opp eller ned.
Så flink du har vært Bee. Synes vi alle har vært flinke :D
Det var det å skjerpe seg etter ferien som var problemet. Ikke de ordentlige måltidene, men kosen. Har nok skeiet litt ut der....
Da jeg var på ferie i utlandet med noen som ikke helt skjønte seg på dietten og da ble det litt vanskelig enkelte ganger. Lagde ikke så mye fuss, men holdt meg unna brød, pasta og ris og fikk i meg masse grønnsaker. Gikk "kun" opp 0,5 kg tror jeg og det er jeg kjempefornøyd med.
I påsken skal jeg på tur med sambo, da regner jeg med at det går bedre:), han har skjønt hva det dreier seg om. Ikke no' problem med å spørre om annet til maten enn poteter og ris på restaurant hvertfall.
Jøss så flinke dere har vært.
Jeg begynte i februar og har gått ned 3 kg. Men dere har jo alle rast ned i vekt.
På den annen side har ikke jeg vært så nazi på hva jeg spiser. ;)
har ikke veid meg på lenge (kan ikke ha vekt) men for to uker siden, var jeg -5 og jeg starta i midten av januar..
har heller ikke målt bmi, men er på 65 kg nå. gikk opp masse under graviditet, så det er disse kiloene jeg prøver å miste.
lurer på om jeg skal hoppe over til en mer generell lavkarbo, har hørt at de siste kg kan være vanskelig, og så har jeg begynt på pilates (krysser fingrene for at det skal gjøre magen mindre og meg lettere!!)
vært i ketose hele veien, ingen utskeielser, men alikevell "bare 5 kg" ...
den siste mnd vet jeg at vekta har stått litt stille, så kanskje en diettforandring er nødvendig...
Jeg startet i midten av januar, og er ferdigslanket med minus 8 kilo på ketlyse. Hadde opprinnelig 30 kilo å ta av etter fødsel, og er nå nede på normalen igjen. Jeg har hatt en planlagt sprekk i helga, men har egentlig bestemt meg for at jeg liker lavkarbolivet og ønsker å leve slik litt lengre. Kanskje bare et par kilo til....
Jeg starta vel 15 januar, da begynte jeg på medisin for PCOS, jeg hoppa først opp 2 kg, så maks ned 4 kg, så resultatet var ikke noe å skryte av.. Måler også cm, har mista noen her og der, men veldig lite, ikke i nærheten av en buksestørrelse:p
Jeg syns det er trasi, jeg fulgte dietten ganske bra (kunne vært flinkere med grønnsakene, fikk ikke i meg nok av dem), men tror medisinen har en del skyld i dette.. Så nå prøver jeg å bestemme meg for om jeg skal begynne på nytt brett i kveld, eller bare droppe dem..
Startet i begynnelsen av januar men har mine sprekker underveis men har hatt veldig gode resultater synes jeg selv hvertfall :-D
minus 7,9 kg og minus 48 cm totalt :-D
Jepp :-D
Og 16,5 av de er over magen :-D
Gått i fra 89,5 til 73 cm (målt over navlen)
Og 7,5 cm på hoftene (målt unde rmagen) der har jeg gått fra 95,5 til 88 cm så meste ligger der...
Men nå fødte jeg for under 8 mnd siden da så magen holder jo enda på og trekke seg sammen etter fødsel så er nok derfor jeg har så gode resultater over magen også..
begynte første uken i januar og har nedten gått ned 15 kg!:heia::heia:så dette er helt klart dietten som passer for meg ja :ja:
har ikke målt cm (noe jeg angrer på nå) men ser veldig godt at jeg har gått ned ja :stortsmil
minuset er vell at puppene forsvinner .....:rolleyes:
Men det går jo treeegt da. Og så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hva jeg ønsker å spise fremover. Det eneste jeg virkelig savner er en syltynn grovbrødskive med leverpostei og sylteagurk og et glass iskald lettmelk :)
Alt takket være en fantastisk diett som ikke føles som en diett. :D
Så er vell ikke uten grunn jeg har fått mamma over på den, tanta mi skulle prøve den (hu hadde vist prøvd mye uten hell) og mormor villa også prøve den :D:p
Begynte 13 januar, og har gått ned 7,3 kg, og er egentlig veldig fornøyd med det :D Uheldigvis går jeg ikke ned rundt magen, har gått ned 3 cm rundt magen. Det har alltid vært "problem"området mitt, dvs jeg har det meste fettet rett over buksekanten - noe jeg hater! Og dette ser ikke ut til å gi helt slipp. Men ser det andre steder da, og en bukse jeg brukte på et jobbintervju som var litt trang er nå litt for stor. Sååh jeg er vel fornøyd :D
Vi er så flinke alle sammen! Er nesten overgitt over hvor flinke vi er :D
Nå ble jeg veldig optimistisk! :) Trodde jeg gikk ned mye saktere enn alle andre, og har vært litt stresset på grunn av det. Trodde jeg gjorde noe feil.
Har gått ned 7 kilo siden 9. Januar..... Så da er det vel ikke sånn helt forskjellig fra hvor mye alle andre går ned :)
Gratulerer alle sammen, forresten! Vi er flinke! :D
Jeg spiser myyye mer fett enn før, lite brøderstatninger og nesten ingenting søtning. Kun et par sjokkisbiter nå og da.
De grammene som var kommet på før veiing i går er borte igjen i dag. 59,8 kg. Bare ca 2 kilo igjen, så er jeg sylfide.
Gubben synes jeg har blitt sååå slank nå! Er faktisk tynnerer enn jeg var mange år før jeg ble gravid, og jeg har aldri før etter graviditeten vært tykk, så dette er stort! :D
Så flinke dere er!!! :heia:
Jeg begynte ca 15. januar og har hittil vært ganske fornøyd med mitt vekttap, men innimellom blir jeg litt utålmodig, spesielt når jeg ser at så mange har gått ned +/- 10 kg på samme tid som meg. Føler at jeg er ganske flink, selv om jeg ikke tror jeg er i ketose hele tiden. Tror jeg ligger i grenseland siden jeg merker at det ikke er store utskeielsen med mosjon som skal til før ketosticksen er rosa. Hadde en periode på ca 2 uker hvor vekta stod stille, men føler nå at den beveger seg litt igjen. Men det går sakte:nedfor:
Er dere flinkere og flinkere? Jeg har vel kanskje tatt meg litt for mange små-utskeielser i det siste; en liten sukkerfri sjokoladebit og en neve salte mandler foran TV'en nesten hver kveld.:hjelp: Må prøve å peile meg selv inn på at jeg faktisk slanker meg og bør "lide" litt. Har dere noen tips til riktig tankegang når jeg blir "fysen" på kvelden?:hungry:
Har satt meg et mål på å gå ned de resterende 8 kg innen utgangen av mai, det er vel realistisk det? :veitikke:
:ja:
Vi endrer kosthold og holdning til hva vi får i oss, og vi har muligheten til å få ny kunnskap om kroppen vår og hva som passer best for den. Heldige er vi, skulle ønske alle kunne være så heldige. Selv om vekten kan gå noe tregt nedover, så gjør den jo faktisk det :)
Utholdenhet gir uttelling. Men er jo litt kjipt å vite at om man kuttet ut "utskeielsene" nå og da så hadde jeg kanskje vært heeelt ferdig med kuren og hadde sluppet 2 nye mnd... Skjerpings Smiline, skjerpings.
Klart stress og lite søvn er jo noe som absolutt virker inn på problemer med vektnedgang.
Du har helt rett! Jeg har funnet ut at de eneste partystopperne for meg er stress og lite søvn.
Når det gjelder motivasjon og utskeielser, kan jeg bare si litt om mine egne erfaringer og refleksjoner:
Jeg bruker ingen godteri- eller brøderstatninger, og har ikke tillatt meg å skeie ut en eneste gang. Det blir lettere og lettere å la være for hver dag man overvinner trangen. Søtsuget forsvant gradvis; nå er behovet fullstendig borte. Og da mener jeg 100% borte.
Mine motivasjonsfaktorer har vært at den kortvarige tilfredsstillelsen ved en utskeielse er ikke verdt dager eller uker for å bli kvitt trangen igjen. Måtte si det ofte til meg selv i begynnelsen.
Jeg vet også at en utskeielse aldri kommer alene. Lista senkes for hver gang du overgir deg. Og aldri senkes lista så mye som etter den aller første utskeielsen. Jeg har både sluttet å røyke og kvittet meg med andre uvaner, så det vet jeg alt om :)
Det har også tatt flere år å opparbeide nok motivasjon til å komme i gang med slankingen. Frykten for å ikke klare det en gang til ligger hele tiden i bakhodet. Sånn sett er jeg veldig imponert over de som kommer tilbake gang etter gang. Det krever faktisk en mye sterkere psyke.
Kunnskap er nøkkelen til en varig kostomlegging. Jeg begynte med mål om å gå ned i vekt, men jo mer jeg leser om helsegevinster ved lavkarbo, jo mer bestemt er jeg for å fortsette med dette kostholdet resten av livet. Spesielt etter at jeg har oppdaget at det ikke betyr noen forsakelser av betydning.
Men dette er jo bare mine tanker. Alle er forskjellige.
Begynte første uken i Januar og har nå gått ned fra 95,6 til 82,6 (13kg).
Gikk fort de første 8-10kg, men de siste ukene har det gått litt saktere, skal forhåpentligvis ned til ca 75 og stabelisere etterpå under 80, da er jeg fornøyd.
Er 38 år, men hadde jeg spart på konfirmasjonsdressen, hadde den snart passet igjen.....
Jeg begynte 12 januar og har gått ned 6 kilo siden da. Er kjempe fornøyd med det! :D
Hadde jeg vært strengere med meg selv og ikke spist brød til frokost og kuttet ned på søtningen ville det kanskje vært mer, men jeg trives med kostholdet og har det ikke travelt. Vekten går i hvertfall nedover. :)
Snikveide i dag jeg ... 500g ned og det uten trening denne uken. Har litt dårlig samvittighet siden jeg ikke har trent, men har måttet prioritere jobb.
Jeg startet for tre uker siden, og har stått bom stille. Er i ketose, men vekta beveger seg ikke. Følger rådene her inne og tror jeg gjør alt riktig, så egentlig har jeg bare lyst til å grine og gi opp. (DEN dagen i dag lissom...)
Startet i midten av desember, og har gått ned i veldig rykk og napp. Hadde 4 uker total stillstand i januar/februar og siden gikk det tregt. Hadde ingen utskeielser, ikke noen brøderstatninger og absolutt ingen søststoff. Var flink med mye fett og passe med grønnsaker. Lite skjedde. Men den siste uka ser det ut til å løsne. Og hva har jeg gjort nå? Slurvet med vitaminene. Droppet MCT-oljen. Spist nesten ingen grønnsaker men desto mer kjøtt og fett. Og,jeg har spist sjokolade fra Sukkerfritt nesten hver dag. Da går vekta ned!! Jeg skjønner ingenting, men takker og bukker for hvert gram som forsvinner. Merker likevel at sjokoladespisingen trigger både søthunger og apetitt, så det er ikke noe jeg vil anbefale. Må skjerpe meg igjen.
Jeg begynte 23 januar etter møtet med overlege på sykehuset ang. slankeoperasjon. (var rimelig irritert etterpå....)
Nå er jeg minus 10,2 kg, og 26 cm rundt mage, midje og hofter :D
Uffda, det er ikke noe gøy. Har det på samme måte selv. Jeg er også i ketose, men går for pokker ikke ned!! Har ikke mer enn 6 kilo jeg vil ned, og målet er å gå ned dette til 1 juni! Jeg SKAL klare det, men vet ikke helt hvordan, når det ikke skjer noe og jeg spiser det jeg skal! Jeg trener også 4-5 ganger i uka og er godt trent. Men det er de siste kiloene, som selvfølgelig alle sitter på rompa og lårene, som jeg vil ha bort! Det er jo merkelig da, at når vi er i ketose, så står vekta bom stille? Har heller ikke gått ned i cm, for jeg har målt! Jeg har tidligere gått ned 15 kilo på denne "kuren" og det gikk kjempefint. Var i ferd med å gi opp forrige uke, men bestemte meg for at det skal jeg ikke gjøre! Det blir jo ikke bedre da heller!! Kroppen stritter i mot for øyeblikket, men det er JEG som skal vinne denne kampen og ikke fettcellene mine!!! :D Så ikke gi opp, en dag så forstår fettcellene dine at her er det bare å kapitulere...;) Masse lykke til!
Det er mye opp og ned og fram og tilbake... Hadde litt pause da jeg var på ferie før påske, samt litt sån halvveis i påsken. Men nå er jeg tilbake på track, og det går greit. Får håpe det snart vises på vekta også :rolleyes:
Hei alle sammen
Har nådd første delmå, og har tatt fatt på nr 2. Lurer på om jeg har truffet på et platå, og at kroppen kjenner igjen denne vekta fra tidligere for nå går det sååå tregt.
Merker også at de dagene /ukene jeg ikke tenker for mye på hva jeg spiser så gjør vekta et hopp nedover. Muligens at jeg ikke spiser nok fett, selv om jeg ikke er sulten.
Vel, jeg raser ikke akkurat ned i vekt om dagen, men det r heller ikke alltid det viktigste. Har vært i overkant med stress her i det siste og har gjort meg noen tanker om stress og mat. Tidligere ville jeg sannsynligvis satt stolen foran kjøleskapet og lastet inn, deppet og grint,- denne gangen har jeg bare skeiet ut littegrann. Ferdig med det liksom:)
Vil forkusere på å holde vekten, allerhelst ned noen kg til før naturisten i meg slipper løs. Men som sagt, ikkeno stress her nå. Kose-ketose;)
Her har det gått i både rykk å napp, og jeg ser at jeg ikke er alene om det:p
Påska var et kaos og kjøp av leilighet og flytting var et enda større kaos.. MEN, vekta har faktisk gått nedover, utrolig...
Startet vel 2 januar eller noe sånn og har per dags dato tatt av 13 kg:eek:
Kjæresten har tatt av 10 kg, så tilsammen 23 kg, helt sykt:D
Nå spiser vi litt brød når vi ønsker det, men spiser konsekvent ikke poteter, ris osv... koser oss litt nå og da.. å ser at dette faktisk funker for oss:cool:
JA!! det er så rart... har en skikkelig kul t skjorte jeg faktisk ikke kan bruke lengre:eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.