Hei! Jeg startet ketolyse den 13 oktober. Siden den gang har jeg gått ned 24 kilo, uten å trene en eneste dag ( Og glad for det ). Alle jeg møter sier jeg ser fantastisk ut, men jeg har ikke sett en eneste forandring på kroppen min. Eneste "bevis" jeg har på nedgang er at buksestørrelsen har gått fra 44 til 36, utenom dette - nada. Er det noen andre som har opplevd dette? Kommer forskjellene når man begynner å nærme seg slutten? Skulle gjerne ha lagt inn bilder, men har ikke kamera.
Forøvrig :
184 cm
84 kilo
24 BMI
Kan dette ha noe med at jeg forsatt er "ung"? Fyller 18 år i mai.
Er ganske deppa for tiden, fordi jeg ser ingen resultater.
?? Tror ikke jeg skjønte deg jeg nå...gått ned masse kg, men var det andre forandringer du ville ha? Hva da? Du har jo gått ned mange str, og har normal bmi
Jeg er like gammel som deg, så vi har muligens lik erfaring.
Har du gått ned 24 kilo, så har du et godt resultat. Dermed er det ingen grunn til å deppe. Det kan være vrient å se forandringene, særlig når man er ung. Til meg gikk det så langt at jeg ble syltynn.
Folk rundt deg ser deg derimot for den du er, og vil merke forandringene godt. Det kan også hjelpe å finne fram bilder fra når du var 24 kilo tyngre (spør slektninger), og se om du ser noen forskjell.
Må bare si at jeg forstår hva du mener, har også gått ned endel buskestr og nesten 30 kg på vekta. Men merker det igrunn bare i ansiktet. Der ser eg at eg har blitt smalere.
Hodet følger kanskje ikke like fort med som vekta. Men eg har mange kg igjen så dermed er det ikke så lett å se forskjell kanskje :) Men eg og får masse positive tilbakemeldinger omtrent hver dag så eg veit jo at kroppen min har forandra seg. Bare venter på at hodet skal følge etter :)
Hei hei :)
Ser at du sliter med å selv se at du har mistet vekt, Det er ikke enkelt når du har mistet så mange kg på så kort tid. Du har kansje veid det samme i flere år. Hodet klarer ikke alltid å følge med. Men du må prøve å være oppmerksom på dette, da det er litt skummelt, med tanke på at du ikke ser at du har gått ned såpass mye. Hvis du kunne ta en pause, og stabelisert vekta der du er nå, så vil du etter noen mnd se deg selv slik andre gjør!;)
Du har gjort en fantastisk jobb, og fortjener å se resultatet med egene øyne;)
Hei hei,
vil bare si at det resultatet du har oppnådd er fantastisk og det at du tok ansvar for kroppen din i så ung alder er jo beundrelsesverdig! :)
Også vil jeg tilføre at jeg har lest maange artikkler om feks tidligere tykke jenter som har slanket seg myye men som ikke ser resultatet selv. Dette har noe med din selvoppfattelse av egen kropp å gjøre. Det bor fortsatt en liten lubben gutt i deg uansett hvor slank du har nå blitt.
Dette må du gjøre noe bevisst med fordi det kan føre at du aldri blir fornøyd og ender opp med en eller annen form for spiseforstyrrelse. Jeg synes det er beskymringsfult at du ikke ser resultatet etter å ha tatt av så mange kilo. Sannsynligvis ligner kroppsfasongen din på den du hadde da du var tyngre - men den er sikkert blitt MYE smalere og mindre! Dette må du innse og si til deg selv hver dag!
Du skal kunne se hvor slank du har blitt, du skal rose deg selv for det og være KJEMPEfornøyd med den nye kroppen din! :D
Det er mange rare ting som skjer i hodene våre til forskjellige tider. Dette høres ut til å være en av dem. Det vil dermed si at det ikke er tallene som lyver for deg, men du lyver for deg selv (uten at du vet om det).
Husk vekten er 100% objektiv. Den har ikke evnen til å lyve.
Husk buksene er 100% objektiv. De har ikke evnen til å lyve.
Og legg merke til at folk rundt deg kommenterer at du ser bra ut. De har ikke noen grunn til å lyve.
Det eneste som skjer er at hodet spiller deg et puss. Ta på deg en gammel bukse så vil du for alvor se forandringene mellom 44 og 36.
Dette er visst et veldig vanlig fenomen blandt folk som går mye ned i vekt.. Jeg sliter litt med det selv også, men har et lite "triks" :) Hver gang jeg er på ikea og får øye på meg selv i et digert garderobeskapsspeil på avstand så får jeg jeg skikkelig sjokk, da ser jeg det veldig godt! :D
Så jeg blir altid stående der litt og hoppe av glede, til min samboer flau drar meg bort :D
En annen ting man gjøre hvis man føler man bare har blitt en mindre utgave av slik man var, er å trene mye styrke. Da forandrer man kroppsfasongen slik at man ser slankere ut :)
Lykke til videre, og gratulerer med enormt bra resultater!
Sier som de andre her. Om du har krympet så mye i buksestr. så har kroppen forandret seg. Selv om det ikke er så lett å se det i speilet. Har du ikke mobilkamera som du kan ta bilde med? Du har sikkert ett gammelt bilde å sammenligne med. Jeg trodde heller ikke kroppen hadde forandret seg noe når jeg gikk ned 13 kilo, ikke før jeg så bildene :ja:
Og Daniel vi har vært mange som har hatt vanskelig for å virkelig tørre å tro på det tallene og andre rundt oss sier. Det er absolutt ikke unormalt. For meg var det bilder som måtte til for at jeg virkelig skulle innse forskjellene......
I tillegg var jeg også redd for at jeg skulle ende opp på samme sted som jeg begynte og derfor ikke turte glede meg for mye over resultatet.
Jeg anbefaler deg til å virkelig tenke igjennom hvorfor du føler som du gjør... hva som ligger bak. Hvis du enda ikke kommer noen vei er det nok best å ta kontakt med andre som kan hjelpe deg med å få det til.
Hei! Takk for mange kloke svar, men tror dere har misforstått litt.
Jeg kan både se OG ta på fett som forsatt er på kroppen min, så det er ingen fare for at jeg går rundt supertynn. Skal begynne med styrke og kondisjonstrening nå, så får vi se om det hjelper.
Trening vil sikkert hjelpe deg. Det hjelper godt for å få definerte muskler, og øker selvtilitten:) Og ikke minst humøret!!
Masse lykke til Daniel!!!
Vi må få høre hvordan det går med deg da!!
Signerer det mange her har skrevet.
Jeg slet kraftig med å se at jeg hadde gått ned 30kg. Nå - mange måneder senere - begynner jeg å venne meg til min nye kropp og innse at jeg er slank.
Det bildet man har av seg selv, kan sitte veldig sterkt, og jeg har som noen her har skrevet, fått noen skikkelig aha-opplevelser når jeg har sett meg selv på avstand i speilet på butikker el.l.
Ett sånt var når jeg kom ut av prøverommet med den nye Bertoni-dressen på - jeg trodde nesten ikke at det var jeg som var i speilbildet. Så du må nok gi deg selv tid til å venne deg til ditt nye jeg.
Jeg kan enda se og kjenne fett på kroppen som jeg gjerne skulle fått bort, men man blir gjerne så "navlebeskuende" at man kun fokuserer på problemområder og ikke fremgangen. Mye kan nok også tilskrives stort vekttap på kort tid og at huden derfor ikke følger med, og at det blir litt løst her og der...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.