God morgen:):)
Strålende fornøyd med denne blandingen, brukte den sammen med 100 g tyrkisk youghurt til frokost i dag (youghurten kjøpte jeg på Obs). Jeg smaksatte med en ts Natreen, og det gjorde susen etter min mening.
ADVARSEL: Ikke smak på blandingen før den er avkjølt, det er jæ.... varmt og jeg har brannsår i munnen i dag:o
I dag har jeg laga kjeks av denne oppskriften. Brukte bare litt JBK-mel i røra og forma runde kjeks på bakepairet. Stekte til de begynte og bli småsvidd i kantene.
Jippi!!
Endelig har jeg funnet frokosten min ! :spisesnak
Jeg lagde blandingen din igår, kjøpte tyrkisk youghurt, og i morges hadde jeg den beste frokosten jeg har hatt på ketolysekuren :w00t:
Det er nettop frokostene som har vært det værste for meg hittil. Jeg er vant til en lett og god frokost, og synes det er ganske pyton og skulle spise egg, bacon, middagsrester, avocado, rømme, cottage cheese osv kl 6 om morgenen.
Jeg regnet ut karboinnholdet i denne blandingen til å være ca 12 totalt (jeg brukte paranøtter, mandler og pistasjnøtter). Blandingen ble ca 400 g.
Pr 100 g er det da ca 3 karber, og pr spiseskje (ca 10 g) er det 0,3.
Så med 75 g tyrkisk youghurt og 2 ss musli fikk jeg i meg ca 3,2 karber i denne herlige frokosten!
Det er forøvrig ikke "min" oppskrift.
Har henta den fra Airams og Annika Dahlqvists kokebok. :D Mye snadder i den gitt.
Bortsett fra fleskepannekaka. :p
Er dette en typisk salt müsli, eller er den mer søtaktig? Tror dere den hadde blitt god med hakket mørk sjokolade og kokosmasse i? Og kanskje man kan bruke kremfløte som tilbehør i stedet for yoghurt?
Namnam, laget denn i går og sden ble skikkelig god! Jeg hadde i gresskarkjerner i tillegg, og spiste den med tyrkisk yoghurt. Tror jeg skal prøve med denne + litt soyaflak med yoghurt eller kefir på til frokost, det tror jeg blir både godt og mettende!
Jeg lagde en variant i går av 2 dl nøtter (valnøtter og mandler), 1 dl sesamfrø, 1 dl solsikkefrø, samt vaniljeessens, olje, vann, noen biter 86 % sjokolade, litt Splenda og bakekakao, og en stooor dose kokosmasse. Spises med jordbær, små biter av 85 % sjokolade og kremfløte.
Yoplait er ok på lindberg, ikke på ketolyse.
Tyrkisk får du i innvandrerbutikker, eller på velassorterte dagligvare butikker. Har sett det på Meny, Ica, ultra og til og med Spar.
er det sukker i vaniljeessens ? kom plutselig til å tenke på det. Jeg googlet,men sto ikke noe om det, så da satser jeg på at det ikke er det. Har helt dilla på denne muslien, bruker den mye til lunsj :D
tilsett litt kanel og litt kokos så blir det smashing :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.