< Tilbake til oversikten

Tips til tunfiskbruk?

luringen sa for siden:

ja...har du det?
:rolleyes:

valleygirl sa for siden:

som salat sammen med avocado, majones og sort pepper? namme nam

Gerd sa for siden:

Jeg har en oppskrift på en sabla god tunfisksalat. Skal legge den inn når jeg kommer hjem :ja:

luringen sa for siden:

ja! vet det er en sånn majonessalat/rømme greie? det vil jeg gjerne ha..

takk valleygirl..hørets også godt ut

*Marianne sa for siden:

Jeg blander en ut med majones, purreløk og krydder.
Enkelt og godt synes jeg.
Fungerer som pålegg, eller spises direkte fra skåla som jeg gjør:)

Gracella sa for siden:

Isbergsalat i tynne strimler, tunfisk, sitronsaft, majones og rømme.
Grovkvernet pepper og salt. :)

Det er den enkleste formen.
Etterpå kan man putte oppi det man liker.
Før jeg begynte på ketolyse, pleide jeg å ha oppi maiskorn og litt agurk.

Kjempegodt både som salat eller pålegg!

Gerd sa for siden:

Ikke med rømme i utgangspunktet, men jeg pleier blande 1-2 ss rømme i dressingen. Veldig godt :ja:

Er som følger for 1 porsjon:

1 bx tunfisk i vann/olje/gele3/4 dl cherrytomater
3/4 dl agurk i terninger
3/4 dl hakket stangselleri
3/4 dl hakket reddik
1 avocado
1/2 lime
ca 2.5 dl salatblader, revet

Bland alt sammen, avokadoen deles i båter og smøres med lime

Dressing:
2ss olivenolje
2ss lime saft
2 finhakka hvitløksfedd
nykvernet pepper
ev. 1-2 ss rømme

Blandes sammen og blandes i salaten.... :sikle:

luringen sa for siden:

mmmmmmm....

Gerd sa for siden:

:ja:
Og jeg ble påvirka til å kjøpe inn det jeg trenger til å lage den... Så i morra blir det lunch :sikle:

Solange sa for siden:

En av mine yndlingsretter har alltid vært tunfiskspaghetti. Nå lager jeg bare tunfisk i tomatsaus og spiser med salat til. Kjempegodt!!

Oppskrift:
200 gr. tunfisk (velg om du vil ha den i vann eller olivenolje)
1- 2 løk
hvitløk etter smak og behag (jeg synes det skal smake myyye hvitløk, 3-4 fedd)
1 boks flådde, hakka tomater (uten skinn), mindre karber da.
bittelitt tomatpure (to tre teskjeer)
salt, pepper
basilikum og oregano hvis du liker det.

Hakk opp løk og hvitløk, la det surre litt i ei jerngryte eller panne med litt olje.(evnt. fra tunfiskboksen)
tilsett tunfisk og tomater, bland alt godt og la det putre en stund(10-15 min)
Bon apetitt:)

roadahead sa for siden:

en boks tunfisk, 2-3 egg pluss masse majones og litt karri.
(men karri var ikke lov på atkins induksjonsfase desverre).

lurer litt på om det er å få kjøpt ferdig også, men er ikke sikker.
jeg syntes det hvertfall er godt, og blir stappmett av å spise det til lunsj. :D

Photobscura sa for siden:

Åpne en boks tunfisk og hell av oljen, stek innholdet sammen med litt løk og kanskje noen andre grønnsaker på høy varme. Hell over en halv til en hel boks rømme, og skru ned varmen. Kjør på med ordentlig curry (ikke sånn pysete norsk karri ;)), salt og pepper og biiittelitt chili, og la det putre. Ha gjerne i litt gurkemeje for fargens skyld
Kjapp og deilig matrett! Mmmm!

En pose majones, en halv boks creme fraiche, en ss ekte fransk sennep, en halv purreløk, en boks avrent tunfisk, to kokte egg i biter, salt, pepper og litt saft fra en sitron, rør sammen. Superdigg tunfisksalat!

Carisma sa for siden:

Hjemme hos oss er det mer: åpne en boks tunfisk, gi til katten. Vil du ha boksen selv vær foreredt på massiv sutring og masing fra husets firbente... :lol:

Haha, kjenner til den :rolleyes:
Jeg fant tunfiskpostei på Sultan i går. Mmmm! Katten har vært som forgjort siden, men ikke eff om han får! (Redd for å gi han for mye salt, da begynner å han å hoste ...)

Maimor sa for siden:

Jeg liker ikke tunfisk...men så fant jeg noen bokser på rimi, av merket ICA. De hadde smak av Satay, noe indisk (husker ikke navnet) og sweet&sour. Og de var på størrelse med vanlige bokser så de er vel ca 140 gram. Og hver boks inneholdtt 1 eller 2 karber. Smarte kveldsmåltider eller til lunsj. Og de er gode, selv for meg som da altså ikke liker tunfisk!

SunnhetMedSirrup sa for siden:

omelett! :D

moser en tomat i blenderen med litt organo og kesam , og helder over etterpå :D

gamlasnyeliv sa for siden:

laget meg akkurat nydelig lunch bestående av en boks tunfisk (helte av vannet), majones,avocado og en dash wasabi. Det smakte helt himmelsk !!!, og nå er jeg utrolig mett :D

klompenmio sa for siden:

Jeg har nettopp bgynt på ketolysekur, og i dag har jeg laget en tunfisksalat som ble veldig god. hakket småbiter av agurk, paprika,rødløk, sjalottløk salatblader. Rørte dette ut med creme fresh og tilsatte tunfisk, salt og pepper.

Men...jeg er ny i dette, og er veldig usikker på hva jeg egentlig kan spise av fett...Er d et helt greit å spise creme fresh og fløte hver dag??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.