elfi sa for siden:
Jeg fikk såvidt med meg at en deltaker i Skaperen på TV2(?) hadde utviklet en "sunn" sjokolade.
Noen som vet om den er noe for oss?
elfi sa for siden:
Jeg fikk såvidt med meg at en deltaker i Skaperen på TV2(?) hadde utviklet en "sunn" sjokolade.
Noen som vet om den er noe for oss?
Tone-G sa for siden:
Tiden vil vise::)
Men jeg gleder meg til sjokoladen ligger i butikken:)
lokkebiff sa for siden:
Hentet fra gruppa "Sjokoladeprinsen" på facebook:
Hjemmeside: [url]www.sjokoladeprinsen.no[/url]
(link til gruppa på FB: www.facebook.com/group.php?sid=49fe8b5857498c49e63021e5df59f092&gid=58984071907 )
Bee sa for siden:
Wow. Det er jo rett og slett imponerende.
lokkebiff sa for siden:
Mer info:
Linn H sa for siden:
:sikle:
danish sa for siden:
Ja. Den er en total bløff. Det er ikke mer enn chokolade tilsatt agavenektar, et søtstoff laget av samme kaktus som man lager Tequila ifra. Agavenektar er meget rikt på fruktose, og vil følgelig gi feit lever, insulinresistens og mindre aktiv leptin (metthetshormon), og mange andre slemme ting. GI-en er lav fordi fruktose ikke øker blodsukkeret, men går rett til verks med å herpe leveren, for å så bli gjort om til fett. Fruktose øker dessuten insulinnivået mer over tid enn både stivelse og glukose (se her).
Det virker som han har fjernet noe av kakaosmøret òg. Det betyr at vi mister mye av den deilige stearinsyren. Jern er også oppskrytt. Visste du at tungt involvert i Alzheimer? Chokolade er dessuten svært rikt på aminer, som flere er følsomme for (noensinne fått "klikkete" ledd eller hodepine av ost/kakao? Det er en aminreaksjon.) Men han skal ha at chokolade er en meget god kilde på magnesium.
"Antioksidantene" har mest sannsynelig ingen virkning. Hvis det er en virkning, skyldes det nok stearinsyren (som er et mettet fett). Se her for litt informasjon. (Bl. a. så fører flavonoider — de "sunne" antioksidantene i chokolade — til økt oksidativt stress.)
At den er økologisk hjelper heller ikke, særlig med tanke på kvaliteten. For å sitere en kjent chocolatier: "And some cocoa growers obtain organic status simply by purchasing a certificate that says "organic", and anyway, organic chocolate is "quite poor - badly farmed and badly dried"."
danish sa for siden:
Vet noen når den kommer i butikken?
Jeg må si jeg er litt irritert. De burde latt hun som laget klær for handikappede vinne. Funksjonshemmede trenger også selvtillit. Men charlataner er dessverre dyktige til å overtale og skryte ting opp i været.
Pc-snuppa sa for siden:
Men hun kom jo på andre plass og fikk 600 000 for og utvikle ideen sin videre!!!;) Kaller ikke akurat og tape jeg... :)amandainez sa for siden:
denne har kommet i butikken nå jo:D
xyz sa for siden:
Hei!
Denne artikkelen handler ikke om "Sjokoladeprinsen", men om en annen "sunn" sjokolade, Xocai. Lærrikt......
tjomlid.com/2012/06/26/xocai-en-sunn-sjokolade-er-det-helse-i-hver-bit/
Lillemy71 sa for siden:
Dette er allerede tatt opp i en annen tråd: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52565
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.