Hadde Serranoskinke jeg måtte bruke, hadde lyst på kylling og på mozzarella, og er inne i en periode hvor jeg MÅ ha pesto... Så da var det bare å bruke fantasien, og dette var det jeg endte opp med! Og det var SYKT godt! Kyllingen ble kjempe saftig!!!:hungry:
Kyllingfilet fylt med pesto og mozzarella og surret i skinke:
2 kyllingbryst
4 skiver skinke (jeg brukte Serrano i dag, men Stranda er sikkert kjempe bra!)
2 ts pesto
mozzarella
fersk basilikum
nykvernet pepper
snitt kyllingfiletene på langs så du får dannet en "lomme"
smør 1 ts pesto og legg litt mozzarella inni "lommen"
gni kyllingfiletene inn med litt nykvernet pepper
legg to skiver skinke inntil hverandre og strø finhakket fersk basilikum på
legg kyllingfiletene på skinken og surr de inn
stekes på begge sider i stekepanna slik at skinka får litt stekekanter
legg kyllingen i en ildfast form i ovnen
stekes på 200 grader i 15 minutter Pesto-blomkålmos:
1 blomkålhode
4 ss matfløte
4 ts pesto
1 ss hakket løk
nykvernet pepper
Tja, jeg spiste det til middag og hadde rester til lunsj dagen derpå! Ville regnet 1 til 1 1/2 kyllingbryst per pers. :D
Husk å IKKE salte kyllingfileten! Nok salt i spekeskinka man har rundt!
Når jeg hadde surret de litt i stekepanna først og lagt dem i den ildfaste formen tok jeg ett par ts pesto i formen, bare for å få litt "saus"... Når man skjærer kyllingfileter blir det også alltid små "vinger" igjen som henger og dingler. Disse tar jeg alltid av og steker de kort, putter de deretter oppi den ildfaste formen sammen med den skinke-surrede kyllingen.
Hvis du har litt ekstra mozzarella er det veldig godt å ha noen biter oppå kyllingen når den ligger i formen :) Får sånn herlig osteskorpe på toppen... :hungry:
Denne er fantastisk god! Spist det til middag idag:) Nam nam!! Takk for god oppskrift!:D
Hadde ikke mozzarella i huset, så jeg brukte Arla Apetina istedet. Håper den er grei å spise i forhold til Lindbergs..? Ble hvertfall veldig godt!;)
Anbefales!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.