Metalpus. sa for siden:
Er alle alkoholfrie hele tiden? Eller kan dere tillate dere et glass el to en sjelden kveld ...?
(er klar over det kan bremse forbrenning.. Er ihvertfall det jeg har "lært" opp igjennom.. ;))
Metalpus. sa for siden:
Er alle alkoholfrie hele tiden? Eller kan dere tillate dere et glass el to en sjelden kveld ...?
(er klar over det kan bremse forbrenning.. Er ihvertfall det jeg har "lært" opp igjennom.. ;))
valleygirl sa for siden:
er nok det, ja. men det er ikke lavkarboen sin skyld, jeg er festbrems året rundt!:D
nalana sa for siden:
Tar et rødvinsglass eller 2 en sjelden kveld. Litt usikker på om jeg betaler med å stå stille et par dager. Det ødelegger ikke så lenge i alle fall.
scartz sa for siden:
Jeg har lest at flere her inne koser seg med et glass rødvin om kvelden. Sist jeg var på ketolyse kunne jeg drikke meg full 1-2 ganger i måneden og fortsatt gå ned i vekt, samt beholde ketosen. Men jeg drakk jo de rette tingene, som lavkarbo rusbrus/sprit med light brus/ lavkarbo øl ol.
Camilla82 sa for siden:
Dette lurer jeg på også...har ikke drukket på 2 år..mye gravid.. he he, skal på julebord i helga og kunne tenkt meg et par drinker :)
Skinnogbein sa for siden:
For meg har en sjelden kveld på byen - eller et glass i godt selskap ført til vektnedgang - hver gang. (Har kanskje drukket alkohol 4-5 ganger siden midten av desember). Men, drikk lavkarbo. Rusbrus uten karbo, vodka og sukkerfri brus, lavkarboøl (husk ca 1 karb per dl, så en halvliter gir 5 jarbs) eller tørr vin. Kos deg :D
Chunky sa for siden:
Jeg tar et glass rødvin eller to de fleste dager. Merker ingen forskjell på vektnedgangen de gangene det går noen dager uten. Men jeg har ikke forsøkt å være beruset i ketose.
trudern sa for siden:
Hvilke rusbrus er lavkarbo? Kan noen anbefale lavkarbo vin?
Chunky sa for siden:
Veldig mange her inne har anbefalt Ken Creek (1g kh per liter). Den er helt grei, men ikke noe mer. Andre viner har 1-6 gram kh per liter. Men det er vel de færreste som drikker litervis, så jeg tenker mer på smak enn kh når jeg velger vin.
Anne Karin sa for siden:
Jeg drikker 9 flasker tørr hvitvin i mnd. Av og til bytter jeg ut med litt kraftig usøt rødvin. :D
Anne Karin sa for siden:
Nå var jeg teit, jeg fikk ikke med meg at dette var ketolyseforum? Jeg går ikke på ketolyse.
Chunky sa for siden:
Det gjør ikke jeg heller, men jeg går på et ketogent kosthold. Ketolyse er det samme som Atkins induksjon.
Anne Karin sa for siden:
ok, da var jeg ikke så fjern likevel:)
scartz sa for siden:
Vikingfjord har forskjellige lavkarbo rusbrus. De som inneholder sukker og de som ikke gjør det ser veldig like ut, så bare husk å lese på etikketten. Under "vikingfjord" logoen står det om det er lavkarbo eller ei. Mener å huske at jeg har funnet en blå lavkarbo og en gul lavkarbo.
beths sa for siden:
:eek: 9 flasker??
Chunky sa for siden:
Det er ikke mer enn 2 dl per dag :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.