< Tilbake til oversikten

Bør jeg spise mer karb. ?

SuperMarion sa for siden:

Jeg har en tung fysisk jobb som renholder, jobber ikke like mye hver uke, er student også.. ;)
Men jeg kjenner at det er fryktelig tungt å jobbe.. lurer på om jeg kanskje burde spise flere karbohydrater? eller bør jeg pøse på med protein?

en typisk frokost er noen baconskiver og stekt eller kokt egg.. følger boka ganske greit egentlig.
Er jo helt død i kroppen.. å gå opp en trapp er jo mareritt..
har vært på ketolyse i 2 uker imorgen, gått ned 400 gram.. ! Det var litt demotiverende..

Camilla82 sa for siden:

Blir du mett etter hvert måltid? Hvor mange egg spiser du til frokost da og hva spiser du til de andre måltidene?

1-2 egg til frokost.. litt avhengig av dagsformen, lunsjen er stortsett en salat, med litt papirka, kylling/skinke og agurk, 2-3 cherrytomater, ost i biter, purreløk.
Middag er kylling/fisk med dampa blomkål/brokkoli, med litt cremfresh på, eller soppstuing. også litt nøtter..
men altså..

De dagene jeg jobber, kan mer karbs gjøre at jeg faktisk takler å gå opp en trapp 3 etasjer uten å føle for å dø etterpå? eller er det bare sånn det er med ketolyse?

.. og ja.. jeg er kommet dit hvor matlysta er ganske redusert.. så jeg vil si jeg er mett.. Det er ikke det som er problemet. Det er mangel på følelse av styrke i kroppen.

Bulldog sa for siden:

Det går seg til. Noen uker til, så er ikke de tre etasjene noe problem lenger.

Camilla82 sa for siden:

Hmm, jeg er ikke så erfaren på dette, men sambo har klagd over det samme og han har spist for lite karber.

da er jeg fryktelig glad morradagen er siste arbeidsdag denne uken, og 1 uke til neste gang.. ømme lårmuskler;)

nalana sa for siden:

Bør ikke være så galt nei. Tipper du enten spiser for lite mat, for lite fett, eller kanskje som du tror for lite karber i forhold til din fysiske jobb.
Du får det sikkert uansett lettere snart. Tror mange sier de får det bedre etter 2 -3 uker hvis de har en tøff start. Og da tenker jeg helst på energien som kommer og hjelper til etter en stund. Hold ut når det gjelder kiloene også. Det slipper nok taket snart og går litt fortere for deg. :)

Takk for oppmuntrende ord :stortsmil
Skal prøve meg litt fram tror jeg.. :)

nalana sa for siden:

Lykke til :)

valleygirl sa for siden:

og så får du i deg nok vitaminer og mineraler? magnesium viktig for musklene! merker det godt når jeg slurver med tilskuddene

Tar tilskudd hver kveld med magnesium, og vitaminer, og trankapsler og crom hver morgen :)

valleygirl sa for siden:

flink er du ! Kommer seg nok, skal du se.:)

Camilla82 sa for siden:

:heia: Bare vent, det løsner nok snart :)

journey sa for siden:

Hmmm... dette var interessant.. Jeg har gått på ketolyse siden 6. januar og er fortsatt sliten når jeg går i trapper eller oppoverbakker. Det er ikke noe problem med rett frem, men så fort motgangen kommer så får jeg melkesyre. Kanskje jeg spiser for lite karber jeg også? Det ville egentlig gledet meg.. :rolleyes: Da har jeg noe å gå på. :)

Skinnogbein sa for siden:

Jeg tror du får i deg alt for lite fett. Min erfaring i ketose er at uten fett går kroppen i sparemodus - vekta står stille, og musklene verker. Pøs på med smør, MCT og olivenolje, så blir du mettere, blidere, får mindre vondt - og vekta går nedover...

Liv sa for siden:

Hei.;)
Jeg er på 3 uka med selvlært Atkins. Har bare tatt en multivitamin til dagen. Bør jeg kjøpe de tilskuddene fra Ketolysekuren? ER OGSÅ VEELDIG trøtt og sliten for tida, null energi.

valleygirl sa for siden:

Om det er fra ketolyse eller ikke, er ikke så viktig. Men Atkins understreker også at det er viktig å få i seg nok vitaminer og mineraler, spesielt om man strekker induksjonsperioden i tid. Har ikke boken her, men du bør kanskje lese litt om det. Du kan komme i underskudd på visse mineraler.

caz sa for siden:

Om dere leser erfaringene mange har med trening, så vil dere finne det samme som dere sier, men og at det normaliserer seg.
Jeg regner med at det er til kroppen klarer å omstille seg til å hente energi raskt nok fra fett og protein.. Uansett, det går over..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.