< Tilbake til oversikten

Merker man at man er i ketose?

mette_moj sa for siden:

hvordan merker man det?
lest flere tråder der folk sier det.. så lurer bare..

Fungirl sa for siden:

Man svetter, fryser, får hodepine eller man har ingen symptomer i det hele tatt :)
Varierer fra person til person :)

fjanni sa for siden:

litt spesiell ånde eller smak i munnen, svetten lukter "kattepiss", trøtt, slapp, tunge bein, kjapt melkesyre under trening, hodepine er mine kjennetegn. de fleste går fort over da mens noen blir litt lenger. ;p

Ignite sa for siden:

Noen får en litt spesiell ånde også - forsøk å puste på noen :)

Edit: Fjanni var kjappere

lokkebiff sa for siden:

Do it, do it!! :lol:

Nitja sa for siden:

Jeg får hodeverk og fryser og er kald om en annen når jeg er i ketose, dette da kun idet jeg går inn i ketose men det går seg til etter noen dager..

fjanni sa for siden:

lokkebiff er ond! hehehe. ;p jeg går alltid å bekymrer meg for at noen skal tro jeg er sånn aceton-fille-sniffer! :lol:

mette_moj sa for siden:

sambo komenterte ånden min i går :o flaut :rolleyes:

å har hatt "slitene" bein et par dager.. men vet ikke om det er derfor da..

men hvor tidlig kan man komme i ketose da??

gleder meg til å få tak i ketostix ja..:p

Fungirl sa for siden:

Bruker som regel en dag på å komme i ketose, spørs hvor mye karbs man har spist før kan skal inn i ketose.

lokkebiff sa for siden:

..og hvor mye fett man spiser i det man skal inn i den :ja:
Jeg bruker 6-8 timer.

Camilla82 sa for siden:

Jeg får sandpapirfølelse i munnen. Nå brukte jeg 1 dag på å komme inn i ketose ;)

mette_moj sa for siden:

så det kan være at jeg er i ketose nå da?:D begynte mandag..

Camilla82 sa for siden:

Ja, det er jo ikke umulig :D Er det ikke herlig å tenke på! At mens du sitter på rumpa så forbrenner kroppen fett:D:D

mette_moj sa for siden:

jo er ganske kult det ja:D:D
men må innrøme at jeg ikke tror på noe før jeg ser effekten da:p men har meget god tro på dette:D "gleder" meg til veiing om en ukes tid.. :D men er redd det ikke skal funke da...

Camilla82 sa for siden:

Jeg startet på Mandag og måtte bare på vekta i kveld, har gått ned 2 kg:eek:

mette_moj sa for siden:

oj! håper jeg går ned like fort:D venter til mandag med veiing jeg da.. skal bli spennende ja :)

Camilla82 sa for siden:

Flink du er som venter til mandag:D

mette_moj sa for siden:

kanskje resultatet er større da enn nå.. gjør jeg det nå blir jeg bare motløs..:D kanskje jeg har gått ned noen gram til mandag, da blir jeg inspirert til å fortsette likeens:p

Carisma sa for siden:

Jeg syns det lukter brent jeg :eek: Hvertfall når jeg trenner.. litt sånn grillos eller noe :D

Chunky sa for siden:

10 sikre tegn på at du er i ketose:

1. Det lukter brent fett om morgenen, spesielt rundt hoftene og øvre del av lårene
  2. Fett- og proteinrike hysdyr, som kyr, griser, hunder og lettfordøyelige kanarifugler slutter å møte blikket ditt
  3. Du klarer ikke se en papirstrimmel på gata uten å få en ubeskrivelig trang til å urinere
  4. Tannbørsten gjemmer seg skjelvende i fjerde skuff, under et beskyttende lag av q-tips, gamle aviser og solkrem fra i fjor
  5. Du drømmer stadig at du tar full vårrengjøring i huset, men våkner med langkosten i senga og oppdager at det ikke var noen drøm likevel
  6. Kolleger, venner og familie tolker usammenhengende babling, fekting med ben og armer og dypdykk i majonesen i kantina som tydelige tegn på a) narkotikamisbruk eller b) alvorlig personlighetsforstyrrelse, eller c) begge deler
  7. Du tar deg selv i å bestille cocosa og pelsdyr fremfor cola og pizza
  8. Din kjære gir deg tilnavnet hurtigpu...
  9. Du blir lattermild av Clausthaler, festsjef på et glass rødvin, og sanseløs av fire rusbrus
  10. Huden blir barnemyk, rynker forsvinner, gule tenner blir hvite, tørt hår blir glansfullt. Noen blir også høy og mørk.

Hvis oppfyller minst 5 av kravene over, kan du regne med at du ganske sikkert er i ketose

*Marianne sa for siden:

hehe, veldig bra;)

Men jeg lurer på en ting.
Kan man komme i ketose av å ha spist lite karbo ett par dager? ("vanlig" kost ellers)
Eller er det noe som kommer i løpet av uker/måneder?

mette_moj sa for siden:

hahaha!:D:D

Gerd sa for siden:

:lol:

Pearl sa for siden:

:lol:

Yonah sa for siden:

Er det vanlig med hodepine i et par tre uker? Jeg har hodepine nesten annenhver dag og har vært i ketose i siden mandag for 2 uker siden...

Ignite sa for siden:

Hodepine er ganske vanlig, sørg for at du drikker nok vann :)

Yonah sa for siden:

Ja, det gjør jeg, jeg drikker over 3 liter vann i døgnet. Men hodepinen kommer og går.... Liker ikke å knaske ibux eller paracet heller, for jeg må ta to stykker for å få noen virkning..

ketojunkie sa for siden:

Hei der, jeg er ny her og har et spørsmål angående dette som jeg tenkte å slenge i denne tråden.

Det går på hvor fort man kan komme i ketose. Vil det hjelpe å gjøre treningsformer som brenner karbohydratene (glukosen) man har i musklene? Altså relativt intensiv trening for så å ikke fylle på med karbs etterpå ?

Isåfall, noen spesifikke treningstyper ? 4x4 intervall, 3000m, langkjøring etc?

Kristiane sa for siden:

mette-moj: Hvordan gikk det når du veide deg?? ;)

Millsi sa for siden:

TØRST!!! Veldig tørst blir jeg! Drikker litersvis!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.