< Tilbake til oversikten

Styrketrening (i ketose)

Torleiv sa for siden:

Hei
Er det noen som har erfaring med styrketrening og hvordan det påvirker korppen når man er i ketose. Har hørt at muskler trenger karbohydrater for å bli større, er dette tilfelle? Tips tas imot med takk.

Fungirl sa for siden:

Har flyttet tråden din til treningsdelen, mulig det er flere som kan hjelpe deg der.
Men er mange her som er i ketose og bygger muskler, proteiner er vitkig etter styrketrening :)

turbokano sa for siden:

trent godt styrke 4-5 ganger i uka nå etter nyttår,og merker god fremgang selv om jeg er i ketose.så dette er ikke noe problem.tar en protein shake før og etter trening,tar i tilleg kreatin.

Bulldog sa for siden:

Kroppen klarer fint å lage de karbohydratene den trenger til å reparere og bygge muskler selv. Om det er optimalt vet jeg ikke, men det fungerer hvertfall fint. Om muskelvekst er hovedmålet, så tror jeg det er lurt å lure inn litt raske karbohydrater rett etter trening, sammen med protein.

Hva gjelder styrketrening så er det lurt å begrense treningsmengden, ta lengre pauser mellom settene, og heller trene oftere enn lenge. Bill Starr's 5 x 5 er omtrent så ideelt som jeg har vært borti. Andre her på forumet lovpriser RYP, men selv har jeg ikke hatt noe hell med tilsvarende programmer (HST).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.