< Tilbake til oversikten

Falt ut av ketose og kommer ikke 'inn' igjen

Aina2 sa for siden:

Plutselig (og selvfølgelig helt overraskende) var jeg ute av ketose :eek:
Har trodd at jeg har fått i meg for lite karbo, så jeg var lettere sjokkert, og nå sliter jeg for å komme tilbake i ketose.
Kan for lite karbo gjøre så kroppen sparer og dermed faller ut av ketosen?

Jeg spiser nå per dag f.eks:
Frokost: Omelett (2 egg, smøreost, fløte) og evt bacon. Stekes i smør
Lunch: Salatblanding, brokkoli, 1/4 tomat, agurk, fetaost, laks, egg. Olje på salaten
Middag: Taco uten skjell og saus (kjøtt, ost, agurk, salat) :-)
Snacks: ca 1/2 rød paprika, ost
OG: ca 5 kopper kaffe (skrekk og gru, det ble mange kopper når jeg begynte å telle)
Det jeg som regel varierer med fra dag til dag er middagen, resten er stort sett det samme

Nitja sa for siden:

Du spiser nå mer karber en meg i løpet av en dag så tror ikke du har fått i deg for lite..
Men det står noe om det der i boka mener jeg, et tre trinnsopplegg eller noe som man kan gjøre om jeg ikke husker feil..
Utifra det du skriver har du en bedre dagsmeny en meg..

Jeg spiser som oftest bare to måltider om dagen og det består av kjøtt og grønnsaker, jeg tror jeg ligger rett over 15 kbh om dagen..

Fungirl sa for siden:

Drikke vann, kutt ned på kaffien og tomaten. Se om det kan hjelpe :)

Aina2 sa for siden:

Flott. Takk for svar :-)

Smula sa for siden:

Det tror jeg faktisk den kan, ja. Det er individuelt hvor mange karber kroppen vil ha for å kunne være i ketose. Noen kan faktisk gå over grensa også.
Hvordan er karbemengden din i forhold til før du gikk ut av ketose?
Og så det viktigste: Går du NED I VEKT, da....??

lokkebiff sa for siden:

Jeg ligger alltid ekstremt lavt i karber og selv om jeg ikke bruker stix, så kjenner jeg at jeg er i ketose.
Så jeg tror ikke du kan ligge for lavt til å falle ut, men det er nå meg...

Så lurte jeg bare på hvilken saus det er du bruker til tacoen...? Kan det være en sukker-synder der kanskje?

Aina2 sa for siden:

Har hatt elendig matlyst så jeg har slitt m å få i meg nok av alt, så jeg har økt litt inntak av alt ifht tidligere. Og jeg er egentlig overrasket over at jeg har fått i meg for mye karber, men det kan være som Nitja skriver, at det er mer enn jeg tror... Har ligget noen dager nede i 6-7 gr

Det ble taco uten skjell og saus, tok ikke sjansen på noen av delene.

Jeg går opp i vekt men ned i cm (???)

Areola sa for siden:

Så lenge kaffen ikke er caffelatte med sirup, synes jeg kosten din er helt fin. Noen er selvfølgelig mer var for karber enn andre da..

Du har ikke mensen? Noen får ikke utslag under mensen, og mange går også opp i vekt..

moea sa for siden:

Var det ikke noe han Pål skrev om ketose, etterhvert som kroppen vender seg til å være i ketose slår det ikke ut på stix ol. jeg husker self ikke alt som blei skrevet for leste ikke så nøye...poenget mitt er i hvertfall at det trenger ikke være noe galt me det du spiser sånn hvis du går ned. jeg forsto det slik at det små jeg leste av han:)

fjanni sa for siden:

brukte du ikke det krydderet til kjøttdeigen heller? det er en ketose-killer for min del iallefall!!

Smula sa for siden:

Men det er da positivt! Noe minker iallefall, og det er jo hele vitsen.
Mulig du har økt muskelmassen pga økt proteininntak, eller mulig du inntar noe som binder vann i kroppen.
Men så lenge noe minker, er du ikke helt på jordet, vil jeg si.

...men uansett skal du ikke ligge UNDER 15 karber daglig.

Aina2 sa for siden:

....lengter etter cafelatte m sirup, men nei, det var vanlig, kjedelig svart kaffe:D Skal ha men da har jeg vært ute av ketose i 5 dager som jeg vet om. Er ikke det litt lenge i forveien til å være grunn? Hadde selvfølgelig vært det beste med en sånn forklaring

Det ble vel egentlig litt feil å kalle middgen min taco, for det var verken skjell, saus, eller tacokrydder, men det var det jeg serverte til resten:o

Metalpus. sa for siden:

Signerer...
Leste det samme...

BadSanta sa for siden:

Jeg har vært borti samme problemet selv, og fikk høre at det kunne være koffeinen i kaffen som ødela for meg, eller det kunne være kroppen som var sliten pga trening, kosthold og sånt.. :confused:

Liv sa for siden:

Hei, nå har jeg helt panikk.:eek:
Er i uke 3 med lavkarbo. Og det har gått jevnt og trutt nedover hele tida, og plutselig hopper vekta opp!!Kan det være det at mensen er venta til helga??
Jeg spiser sånn ca:
Frokost:2 speilegg+3 striper bacon. Kaffe med cocosa+fløte+litt sukrin
Lunch : Salat med tunfisk i mayo
Middag : Kjøtt, blanda gr.saker i rømme/fløtesaus
Litt nøtter, evt en Atkinsbar innimellom

Værsåsnill å hjelp meg..:(

lokkebiff sa for siden:

JA!!! :ja: Så slapp av og fortsett som før :klem:

Liv sa for siden:

Åhh..lettet:p
Takk!! Er ny på dette, så jeg vet veldig lite om ting og tang. Er så takknemlig for dette forumet, hadde ikke klart meg uten.:p

Impulsiw sa for siden:

Vet ikke om du har sett denne?

Liv sa for siden:

takk impulsiw!!!!

Impulsiw sa for siden:

Bare koselig det.. :ja: Greit å vite at man ikke får "ødelagt" noe på en måte.

Bathory sa for siden:

Prøv å kutte ut nøtter:)

Photobscura sa for siden:

Tråden er over ett år gammel ;).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.