< Tilbake til oversikten

Er ketolyse farlig for barn og unge?

Kiss12 sa for siden:

Heisann :-)

Jeg er en naturfaglærer som altså i dag fikk et spørsmål angående ketolyse. Jeg er selv på "slanker'n" men jeg følger Fedon. :)

Så er det noen som vet?: Er ketolyse farlig for barn og unge?
Eventuelle konsekvenser?

Klem :-D

Veggpryd sa for siden:

Overhode ikke! :) Alle lavkarbo-dietter passer for alle. Det som er aller viktigst er at barn får i seg godt med naturlig fett. Dessverre er det altfor mange barn lever på brød, margarin og sukker.

Hvis du ønsker informasjon med litt mer tyngde - anbefaler jeg å ta en kikk på Dr. Annika Dahlqvists blogg eller Kostdoktorn. Søk på barn i bloggene, så får du opp masse info. :)

Kiss12 sa for siden:

Så barn som er i ketose er ikke farlig? :-)

Veggpryd sa for siden:

Tror ikke de barna er mer farlige enn andre barn. :lol: he he. bare tuller :p

Ketogen kost er ikke farlig for noen. Det er den maten det er ment at vi mennesker skal spise - og da er det veldig rart om det skal være farlig.

Det "å være i ketose" høres sikkert veldig spesielt ut og kanskje er det uttrykket litt vel teknisk/medisinsk. Tror ikke barna behøver ikke å være i ketose - så lenge de får naturlig, fet mat som animalske produkter, ekte meierismør, helmelk, fete oster etc, og så lenge de ikke får lettprodukter, margariner og "boller og brus" hver dag.

nøtta sa for siden:

Kiss12.....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.