mette_moj sa for siden:
hvor får man tak i det? å hva er best av det og jbkm(eller hva det heter)? finnes det noe annet man kan bruke også?
mette_moj sa for siden:
hvor får man tak i det? å hva er best av det og jbkm(eller hva det heter)? finnes det noe annet man kan bruke også?
Bellabo sa for siden:
Hva tenkte du å bruke det til da ?
Johannesbrødkjerne-mel, er uten karber og smak og helt yppelig tykningsmiddel til bruk i sauser, rømmegrøt.
Soyaprotein kan gi litt bismak.
Begge fås på helsekost.
mette_moj sa for siden:
ser det er mange oppskrifter i boka av torkil andersen som inneholder det. menst de fleste her har jbkm.. kan man bruke det til "alt"? var om kald mat liksom?
Areola sa for siden:
Det kan ikke helt sidestilles.
Protein bruker som "mel", og jbkm som bindemiddel.
Bellabo sa for siden:
Nemlig... to forkjellige ting, som brukes forskjellig.
soyamel og Bakemix til Torkil kan sammenlignes.
mette_moj sa for siden:
ookey.. sånn å forstå.. takk for svar:D
mette_moj sa for siden:
å så et par ting til.. ketostix, fåes det på alle apotek? heter de noe spesielt eller er det ketostix? å kan jeg spise jordbær? ser det er noen oppskrifter med jordbær rundt omkring... å kan jeg spise nøtter til snacks/mellomåltider?? å hvilke nøtter i så fall..
håper noen kan svare :D
*Marianne sa for siden:
Jeg var på helsekosten for å finne soyaproteiner. Men gud hjelpe meg så dyrt det var. 300kr for 2 kg eller noe sånt.
Må man blakke seg helt for å være "sunn", tenkte jeg skulle lage vaffler med dette. Men kiloprisen blir for høy....
mette_moj sa for siden:
å dæven døtte det var en stiv pris ja:(
Bellabo sa for siden:
hmm.. mette.. har du lest boka da ?
mette_moj sa for siden:
ja har lest boka.. fant om nøtter,men hva med jordbær?
caz sa for siden:
De ketostixene jeg stort sett får tak i for tiden heter keto diaburstix. Den gamle ketostixen synes det å være få som har. Men jeg måler ikke noe særlig så har den lenge... Ketolyse har vel "egne"...
Alkazelters sa for siden:
300 kroner for 2 kilogram med soyaprotein hørtes ekstremt billig ut! Hvor, hvor hvor?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.