< Tilbake til oversikten

Dere kloke slankere, jeg trenger litt innspill

aldrimerjollycola sa for siden:

har akkurat kommet hjem fra min første pliates trening, og det ga mersmak! dette kunne jeg tenke å gjøre regelmessig..får nok ikke tid til flere ganger i uka, men en til to hadde vært realistisk.

er på ketolyse nå, og pilates er i utgangspunktet styrketrening.

vil jeg da kunne forvente at vektnedgangen stanser opp pga muskelbygging?
vet ikke hvor for disse musklene kommer, da, men bør jeg i teorien se det på vekta?

så lurer jeg på om jeg skal hoppe over på en "vanlig" lavkarbo, har vært i ketose i halvannen mnd, gått med 5 kg uten særlig trening, noen små "powerwalks" og et par skiturer.
er ikke direkte overvektig, men gikk opp 25 kg under graviditeten for halvannet år siden, og har fortsatt 10 av dem hengende! derfor var jeg klar for en real slankekur! så jeg føler meg så vidt i målgruppa for ketolyse..ville jo ikke klassifisert meg som veldig overvektig, men i "faresonen"
er fornøyd med kuren så langt, men innser at de siste 5 kg kan bli en utfordring (etter hva jeg har lest av erfaringer her inne.)

derfor vil jeg gjerne høre litt synspunkter.... hva tror dere...
lavkarbo og trening, eller ketose og trening...
innbiller meg at treninga vil være enklere med lavkarbo, dvs mer karber i maten før treninga vil vell gi litt energi..?
eller..? er litt usikker nå, altså! kan legge til at kostholder i ketolysen er egentlig ikke et problem, men jeg spiser ikke kjøtt, og en vanlig lavkarb ville gjort middagen enklere med tanke på at da kan jeg bruke bønner og linser...så det teller litt..
innspill, takk!! :)

Gracella sa for siden:

Jeg trente Pilates selv om jeg var i ketose.
Det går helt greit :).
Første tre-fire ukene hadde jeg ikke noe særlig energi, men det gikk over etterhvert.

achillea sa for siden:

Nå er vel ikke Pilatstreningen en bygger muskler med. Heller at de blir sterkere, mer utholdende og smidigere, slik at vektnedgangen skal stoppe opp på grunn av pilatestrening er nok litt søkt.
Ut i fra min erfaring med pilatestrening, er vel dette en av de treningsformene som går veldig godt i lag med ketose p.g.a. rolige bevegelser, statisk styrke og fokus på pustemønsteret.

Jeg trivdes utrolig godt med denne formen med trening og hadde stort utbytte av den den første tiden etter at jeg startet på min vektredusjon og senere som stressreduserende trening. Har ikke trent pilates på snart 1 år p.g.a. prioriteringer, men merker at jeg enda bruker mye av teknikken i dagliglivet.

aldrimerjollycola sa for siden:

:D ser for meg bodybuildere på matte og gjør smidige yogalignende øvelser...
hehe..

håper jeg klarer å bygge opp litt musklatur i ryggen, er ikke så mye der fra før av, akkurat nok til å holde meg oppe!

men burde kankje ta noe mer utholdenhetstrening, også...
..eller tror dere noen turer i høyt tempo, dyttende på tvillingvgna holder?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.