< Tilbake til oversikten

Hvor får man kjøpt vaniljeessens?

brud09 sa for siden:

Så her i en oppskrift at man skulle bruke vaniljeessens. Hvor får man kjøpt det? og hvor får man kjøpt natreen pulver?

Minni1 sa for siden:

Du får kjøpt det i vanlig matbutikk.

Jeg kjøpte mitt på rema 1000

Anjoh sa for siden:

Det får man nok kjøpt på de aller fleste matbutikkene. Vaniljeessens står sammen med bakevarer,og det tror jeg også natreen gjør også.

brud09 sa for siden:

Takk for svarene :)

Albertine sa for siden:

Hvis du kommer over vaniljeekstrakt, bruk det istedet. Essensen er kunstig fremstilt, ekstrakten er laget av ekte vare og smaker tusen ganger bedre. :)

Camz sa for siden:

Signerer denne :p Mmmmmmmmmmmmmm:D

Tone-G sa for siden:

Tror jeg skal se etter estrakt:)

Zincite sa for siden:

Det går fint å lage ekstrakt hjemme også, om noen har lyst å prøve :)
Trinn for trinn her

Carisma sa for siden:

Som oftest fra råttent tømmer av alle ting... :rolleyes:

Hamster59 sa for siden:

På siden til lilalife.no står det enda mer om hvordan - og hvorfor - de lager kunstig vanilje. Anbefaler dere å lese det hun skriver. Tipper at mange velger den naturlige varianten etter å ha lest hennes innlegg på bloggen idag.

nellie sa for siden:

Vaniljeekstrakt får du til en billig penge på Ebay:)

Hamster59 sa for siden:

Ser at på eBay går det også an å få kjøpt vaniljeekstrakt med stevia. Noen som har prøvd den?

Ferskenbeinet sa for siden:

Istedenfor å lage en ny vaniljetråd fortsetter jeg her
Selges det vanilje frø noe sted? Altså disse små koselige prikkene? Istedenfor å kjøpe vaniljestang liksom?

Zincite sa for siden:

Vet ikke om du får kjøpt bare frø, men du kan kjøpe malt bourbon vanilje. Helsekost har ofte, og jeg har sett på noen butikker med godt utvalg. Ultra, centra..
Her kan du kjøpe, og så står det litt om vanilje :)
Og det blir små koselige prikker ;)

Ferskenbeinet sa for siden:

flott! Akkurat noe sånn jeg trenger!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.