eller kaker... avhengig av hvor store du lager de! Ble kjempegode:)
400 gr kyllingkjøttdeig
1 egg
0,5 dl h-melk eller fløte
salt/pepper etter smak
1-2 ss sterk chilisaus (enda mer hvis du vil kjenne chilismaken)
1 dl revet ost
Putt alt i en bolle, visp sammen. Form bollene slik du vil ha dem. Stekes i Tine smør, det ga det lille ekstra i smak;) Serveres med selvvalgt tilbehør. Vi spiste det med hjemmelaget hvitløksdressing og avokado. Kjempegodt!
Men vet du hvordan det er med chilisausen, hvilken type? mye karber? kjøpes på Rema/Rimi? er ikke så bevandret:o
Men, jeg skal innom Rema for helgehandlig, så da tar jeg nok med meg en pakke kyllingkjøttdeig..
Jeg har prøvd det før, men synes den smaker så tamt, bare med salt/pepper, så det ble med den ene gangen..
Dette var en spennende vri:D og så er de jo kjekke å fryse, og å ta opp igjen etter behov. Det passer meg midt i blinken!
Jeg har brukt old el paso sin Hot taco sauce. Den har 6,5 gram per 100. Men siden jeg tar så lite, og blander med så mye med lite karber, blir jo totalen grei. Bare let deg fram i taco-hylla i butikken:) Tror både rema og rimi har andre merker enn old el paso. Håper det faller i smak! Vi fikk ikke fryst ned noen, både sambo og jeg overspiste...
He-he...ja ikke alltid det blir noe igjen å fryse....
Så fint at du har brukt noe jeg gjenkjenner da, bruker endel hot tacosaus i div. mat så denne har jeg hjemme tror jeg.
Jeg ser så mange gode oppskrifter her inne, men så må jeg begrense meg litt da. Det blir jo så mange spesifikke ingredienser, og da blir det dyrt.
Så, jeg prøver å holde med til basisvarer som jeg vet jeg får spist opp.
Prøver å være økonomisk;)
Takk for oppskrift nok en gang. Denne tror jeg blir en vinner:D
Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg er enig med deg, man kan ikke kjøpe inn så mange ingredienser hele tiden. Jeg er faktisk veldig flink til å finne på nytt med det vi alltid har;) Hehe;) Hvis du er glad i sterkt, og vil variere grønnsaker: du kan lage en saus av f eks tikka masala paste (el uncle ben's tikka masala) og cf. Lag en blanding som gjør at den kommer ned på et ok karbenivå. Ta grønnsakene du finner i kjøleskapet, skjær det i småbiter og kok det mørt i sausen. Blir så god smak på grønnsakene! Vi pleier å ha det til kyllinglår. First price har jo billige kyllinglår, og et glass m en paste av noe slag koster fra 25-35 kroner og man trenger neppe bruke mer enn en tredel, kanskje mindre.
Disse skal jeg jammen lage en dag.. :D
Perfekt for gutten å ha med i barnehagen og! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.