Jeg har lånt bort boka mi og husker ikke helt hva det sto om dette. Men hvor raskt/sakte skal en trappe opp på karber igjen etter endt kur? Har hørt at det er en gradvis øking av karbene over 9 uker (?) på Atkins, gjelder det samme omtrent på ketolyse? Noen som har erfaringer?
Man kan øke litt på karbsene på ketolyse, type opp til 20 eller noe, men er ikke en opptrappingsstige på ketolyse som på Atkins.
Har nå holdt på med ketolyse siden mai og ligger fremdeles på mellom 15 -20 g karbs for dagen.
Men hvis du går ned sånn som du har det nå er det ikke noen grunn til å øke på etterhvert? Kanskje når det nærmer seg slutten, men ikke etter noen måneder.
Mulig at man kan øke litt mer altså enn det jeg har skrevet, men det er ikke mye det er snakk om. Ikke hvis man ønsker å være i ketose iallefall.
Jo, men jeg er snart ved målvekten min, og vil ikke lenger være i ketose etter at den er nådd. Kommer til å fortsette å spise lavkarbo, men gradvis øke karbene og minske på fettet. Bare lurer på hvor gradvis jeg må gjøre dette?
Ville da lest fedon, kan se ut som de fleste som er ferdig med en ketogen kost går over på fedon etterhvert :)
Planlegger det selv, men det kommer ikke til å skje rett rundt hjørnet :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.