< Tilbake til oversikten

Hvordan stramme opp huden?

smil! sa for siden:

etter at kiloene forsvinner så blir det mer og mer hengemage!! hvordan få strammet opp denne?? noen som har noen gode råd å komme med til meg? er ikke pent.. og vil så gjerne stramme den opp igjen!

hjelp....

Goggen sa for siden:

Jeg vet ikke alderen din, men generelt er det slik at jo yngre man er jo mer fleksibel er huden. Og kan trekke seg sammen ganske mye. Jo eldre jo verre, og mange må operere vekk overflødig hud.

Skautrollet sa for siden:

Hei smil!
Det er flere grunner til hengemage,- svangerskap, jo-jo slanking og jeg tror en viss arvelig faktor. Noen har flotte mager uten strekkmerker etter et svangerskap, andre får nærmest et "vaffel-lignende" preg på mageskinnet. Eller løshud som henger lik en rullegardin og dekker det aller helligste... En betydelig vektnedgang kan sammenlignes med et svangerskap med dertil overflødig hud. Hud som hverken kan slankes bort eller trenes vekk. Daukjøtt uten følelse.

Jeg ser du har tenkt å gå ned enda endel kilo, kroppen din vil forandre seg endel underveis. Det endelige resultatet ser du ikke før vektnedgangen er fullført. Slår et slag for mosjon underveis og ikke altfor hurtig vektnedgang slik at muskler, hud og skinn kan følge med på ferden.

Etter at alle uønskede kilo er jaget på flukt kan du vurdere kroppen på ny, jeg har ingen motforestillinger mot bukplastikk når løshud henger langt nedover kjønn og lår :)

smil! sa for siden:

jeg er 33 år og fødte en sønn for 3 år siden.. så det er nok litt svangerskaps-mage også.. (hadde ett ikke planlagt keisersnitt....) men jeg vil så gjerne få strammet den opp!
jeg håper også at min ivrige rockering-øving vil gjøre litt susen på det! ellers prøver jeg være flink trene litt mage/Rumpe øvelser (har ett par dvd hjemme...)
det er nok sant som du sier skautrollet; at jeg nok ikke må bekymre meg for magen riktig enda.. er en haug av kilo til som skal av! og har en avtale med legen min om at når jeg når målet skal vi sende inn søknaden om brystreduksjon... så får vi se åssen kroppen ser ut når jeg har nådd målet mitt! jeg kan jo være heldig at den finner det for godt å følge med etterhvert!! går jo an å håpe!

Kakeåndsen sa for siden:

Må bare kommentere brystreduksjon, vent å se til du er ferdigslanket du. Her i gården er det snart ikke igjen noenting (ok overdriver litt da), så jeg vurderer det motsatte;)

Bee sa for siden:

Og husk: drikk masse vann! Det er bra for elastiteten. Fettet i maten bidrar også positivt på det. ;)

Iset sa for siden:

Det spørs hvor mye hud du har. Jeg har såpass mye løshud at jeg må operere det vekk, bla. på magen. Jeg har nok krav på armer, rumpe og lår også, men jeg tror ikke jeg orker å ta det. Det er tross alt store operasjoner og jeg har barn og i det hele tatt. Men magen MÅ jeg ta, for den hemmer meg veldig i hverdagen.

sunroad sa for siden:

Iset: må bare kommentere din vekt nedgang, du har vært kjempeflink ned 67 kilo!!!!!!!!!!!!!!utrolig bra....:)

Iset sa for siden:

Takk for det. :)

Skøyerfjeset sa for siden:

Uff, jeg vil også ha bort denne gravidmagen.... Men jeg har nettopp begynt på den lange reisen med å bli kvitt en del kilo.
Jeg har forresten hoppet på Bailine og håper at det skal hjelpe meg. Har hatt en time så jeg kan komme med erfaring etterhvert :-)

Kitt sa for siden:

Er en egen Bailine- tråd her et sted!

Gikk på Bailine lenge, jeg, og elsket det, men ødelagt hud kan selv ikke Bailine gjøre noe med!:nedfor:

Oppstramming er det derimot alldeles glimrende til!:D

Nessimelle sa for siden:

Styrketrening for å stramme opp tror jeg på! Begyn med basisøvlesene som knebøy, strak mark (få noen til å vise deg disseøvelsen hvis du ikke kan de ordentlig), chins (eller nedtrekk forran, IKKE bak), dips, benk (eller brystpress) osv.

Iset sa for siden:

Men hvordan kan styrketrening stramme opp hengende hud på magen? Jeg er med på at det å øke muskelmassen kan funke på armer og slikt, men det gjelder kanskje helst hos menn der musklene tar litt mer plass og liksom "skal" bule litt? Løshud kan jo ikke trenes strammere, jeg mener - det er jo ikke muskler i huden?

Jeg skal på bukplastikk-konsultasjon på fredag, blir spennende. Skulle selvsagt ønske jeg slapp, men.

Camilla82 sa for siden:

Hengemage ja... det er det her også, jeg har bare gått ned 8kg enda,men det syns på magen! Og puppene er det snart ingenting igjen på, må over i 80AA nå :(

cillaberg sa for siden:

Hei og god dag!!! Ny her, første innlegg..

Jeg har fått 3 barn med keisersnitt, to var akutte. Og ettersom det ikke var planlagte snitt så fpr jeg dekket mageplastikk av det offentlige!!
Og da jeg var til vurdering sa kirurgen der at alle som har hatt upanlagte snitt kan få magen dekket.
Så jeg skal igjennom en slik operasjon om ca 20kg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.