< Tilbake til oversikten

Nøtter + litt til

low_barb sa for siden:

Sliter litt med å få i meg nok kh. Er nøtter ok å spise for å fylle opp med kh?

Og - noen steder leser jeg at man kan spise tilnærmet ubegrenset med proteiner og fett, mens andre sier at man skal passe seg for for mye fett og meieriprodukter, og at overskudd av protein kan omgjøres til fett. Hva er rett?

Til slutt: Fett. Jeg tar heller olje (f.eks olivenolje) som "kosttilskudd" - f.eks en ss eller to på morgenen - i stedet for å spise veldig feit mat. Er det greit, eller skal fettet komme fra kjøtt eller meieriprodukter?

Glemte å si at jeg gjør et forsøk på ketolyse... :)

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg er tilhenger av at man spiser mat.

Frokost;: 1 skive fiberrik-solsikke med smør, salat fet ost og paprika eller en cherrytomat.
Til lunsj er favoritten en blandet salat med protein(fisk/kjøtt/ost) og fett( olje og sitronsaft eller dressing)
Til middag varierte grønnsaker med kjøtt eller fisk.'
Til kvelds litt hasselnøtter/valnøtter.

Oppskriftene i boken passer for de fleste, man må tilpasse mengden til hvor stor man er og hvor mye fysisk aktivitet man er i

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Jabba sa for siden:

Nøtter kan være en partystopper for noen. Føler du at du spiser mye nøtter i løpet av en dag og det går treigt med vekta - prøv å kutt ut eller reduser på nøttene 1-2 uker. Går det nedover jevnt og trutt er nøtter en glimrende måte å få i seg karber på da de inneholder mye fett. Jeg spiser en del hasselnøtter selv......

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.