< Tilbake til oversikten

Finne ut av partystoppere

Fast-i-fisken sa for siden:

De 3 første ukene gikk jeg jevnt og trutt ned 4.1 kg. :D
Så pang +0.7 og så +0.2. og så bom stille.... I ketose hver dag.
Har trent 4 ganger denne uken. Men det gjorde jeg tidligere også.
Spiser i grunn det samme som tidligere. Føler meg passe mett, spiser nok ikke for mye mat som gjør at jeg går opp.
Har spist litt nøtter, bær og tomat. Og drukket litt cola zero. Brukt litt fløte.
Mulig dette er en eller flere av mine partystoppere.
Nå har jeg droppet dette igjen. Hvor fort bør kroppen reagere?:confused:
Er det sånn at jeg en dag eller 2 etter å ha vært fri for partystoppere burde gå ned igjen? Eller tar det lang tid for kroppen å komme igang igjen.
Spiser jo en del ost også. Må kanskje prøve uten dette også.

Gikk ned 13 kg på ketolyse for noen år siden, merket ikke at jeg hadde noen partystoppere da (kanskje tomat). Men så vidt jeg har skjønt kan det plutselig komme.

Noen andre merker jo også at de ikke går ned når de trener, men går ned når de ikke gjøre det.
Kan det være kroppen trenger noen flere karber disse treningsdagene?

Mulig jeg virker litt panisk etter at det stopper opp, det har jo gått så greit tidligere, så man prøver jo å finne ut av hva det kan være :o

Mulig jeg er på et platå. Men hvor lenge varer som regel disse?
Har jo lest om de som holder ut i 3 mnd! Imponerende uten resultater. Heldigvis at vi har god mat å spise mens vi venter på fortsatt nedgang.
Men jeg håper jo et platå kanskje som oftest går over i løpet av noen uker, eller :confused:

Noen tips på veien fra dere super slankere med lang erfaring?

snutanuta sa for siden:

Men tar du målene dine? Muskler er tyngre enn fett og du kan ha gått med mye i cm selv om det ikke vises på vekta.

smil! sa for siden:

og det er helt normalt at man stopper opp i vekt etter noen uker.. for vips så flytter vekta seg nedover igjen! det går i rykk og napp for veldig mange av oss!! men det helt vanlig! så ikke tenk så mye på eventuelle partystoppere enda.. det er litt tidlig å begynne å bekymre seg for dem....

fortsett slik som du har gjort du så skal du nok se at det løsner igjen!:)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Vekta har stått stille veeeeldig lenge nå så jeg har i det siste prøvd ut ulike velkjente partystoppere. Det jeg lurer på er hvor raskt merket dere det på vekta etter at dere kutter ut partystoppere… noen med erfaringer der ute… sist uke kuttet jeg ut søtningsmidler og gikk opp 1,2 kg… hmmmmm…

Mvh,
arnakristin :confused:

Takk for tilbakemeldinger.

Målene har ikke endret seg i det siste. Heller litt i pluss som vekta.

Holder ut litt til. Kan jo ikke gi meg så lett.

Vimpane sa for siden:

Sliter litt med det samme...begynte på ketolyse 26.januar....og gikk gjevnt og trutt nedover...så kjøpte jeg meg ny vekt (pga den gamle var så ustabil)....da viste vekta myyyye mer :(.....og nå har jeg nærmest stoppet opp.... -400g den siste uka....:confused: Og jeg er oppblåst og føler magen er tilbake igjen...:( Følte liksom at bilringen var blitt mye mindre...men nå er den tilbake...:(:(:( `Har vært litt sløv med cola 0 i det siste....skal holde meg langt unna nå...og se om det hjelper...

Jeg økte karbene litt i går jeg. Og jammen ble 0.4 borte til i dag...
Kanskje jeg trenger 17-18 pr dag. Neste gang jeg trener skal jeg også prøve et par ekstra så kanskje jeg går ned når jeg trener også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.