< Tilbake til oversikten

Noen som kan hjelpe?

Erlinda sa for siden:

Hei.
Jeg leste og fant fram mange oppskrifter av både det ene og det andre før jeg begynte på Ketolyse. Lest boken og sett dvd'n, men tror nok jeg har oversett noe viktig. Er litt oppgitt for tiden :confused: Begynte for 1 1/2 uke siden, men ingen vektnedgang :-( Løper ofte på do så vannet i kroppen er nok borte snart, likedan den andre veien også. Er oftere på do nå enn før jeg gikk på dette, hvet ikke om dette har noen betydning.
Alt smaker egg synes jeg, så jeg begynner å bli kvalm av den smaken. Er det virkelig ikke mulig å lage f.eks pizzabunn som smaker noe annet enn egg uten at det skal bli så mye karb? Når man begynner med slanking så tenker man jo ikke på noe annet enn mat, og da får man jo lyst på mye.
Tenkte dette skulle bli enkelt jeg, men nei ikke nå i allefall.
Dette er ting som jeg spiser:Frokost: 2 egg og bacon eller 2 stk soyabrød med meierismør og litt heistad syltetøy. Lunsj: 2 stk soyabrød stekt i panne med hvitost mellom og 2 tsk dressing 4,86 k pr 100g. eller salat (isbergsalat, agurk, paprika, ost og dressing med litt rømme) Middag: kyllingfilet stekt i panne med litt kyllingkrydder (noen ganger har jeg i litt fløte, paprika og løk, da blir det fett) og brokkoli og blomkålgrateng. På kvelden så får man lyst på noe da og da smelter jeg hvitost i mikroen eller i panner. Smører et tynt lag med tacosaus på dette. ellers så kan det bli litt bacongull fra maarud 2,5 karb pr 100 g eller mørk sjokolade fra sukkerfritt 2 karb pr 100 g. Jeg er nesten vegeterianer, spiser kyllinfilet, hakket kjøttdeig. pølser og sprø bacon.
Har sjekket ketostikken annenhver kveld og er for det meste på 50. Drikker nok veske om dagene også. Hadde jeg hatt begge hendene frie skulle jeg ha baket og prøvd meg litt fram, men går med den ene i fatle pga operasjon i skuldra.Prøvde meg på lapper en dag her med mye kruskakli i, men de ville liksom ikke henge sammen.
Dette ble veldig rotete, men håper dere forstår noe av det :)

Superleila sa for siden:

Hmm... Spiser du nok fett da? I meierismør, fløte og seterrømme feks? Husk at i bacongull er det mye salt og for mye salt binder vannet til kroppen.. Har satt meg en regel om bacongull bare fredag og lørdag kveld sammen med litt pepsi max :) Men tok nok halvannen til to uker på meg å før jeg gikk noe særlig ned.. men mål deg, for der kommer det fortere frem enn på vekta ;) detta klarer du, må bare ha litt tålmodighet... :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.