< Tilbake til oversikten

Hvor mye karber er det i Santa Maria tacokrydder?

Bayone sa for siden:

Santa Maria ferdigpakke?

Jeg bruker alltid å lage tacokrydder selv, men i dag var det tomt i boksen (lager alltid stor boks når jeg lager) og jeg var alene med ungene som var sultne og utålmodige så da gjorde jeg det enkelt og tok en ferdigpakke fra skuffen. Vet at det ikke var så lurt, men gjort er gjort. Skal lage meg en ny stor boks nå ;)

Tone-G sa for siden:

Det er masse karber i den pakken du brukte... Tror hhovedindigrensen er druesukker:lol:

Meeeen det er ikke noe krise å ty til den løsningen en sjelden gang asså.. Jeg gjør det selv innimellom:)

Bayone sa for siden:

Uff ja, jeg vet :rolleyes:

Men er fortsatt i ketose så da skal jeg ikke klage ;)

vossajinto sa for siden:

På taco krydder i fra SantaMaria!

Næringsverdi/100g:

Energi:1250 KJ/ 300 kcal
Protein:4,5 g
Karbohydrater:60 g
Fett:4,5 g

Ella-A sa for siden:

hvis du bruker 400g kjøttdeig er det 24karb i hele kjøttdeigen..for det er 60g karb pr 100g i krydret, og det er 45(?) gram i posen. Jeg er blitt litt lei av det krydret jeg lager selv, så jeg tar litt kjøttdeig av sambo, så det blir kanskje f.eks 1,5karb, blir ikke mye kjøttdeig men.. så pakker jeg på med masse salat osv oppå. Gjordet det igår :)

Bayone sa for siden:

Det tacokrydderet jeg lager selv smaker akkurat som det i butikken synes jeg, bare at det ikke blir "tykt" når det koker. Så det er jeg veldig fornøyd med :ja:

hege66 sa for siden:

Kan vi få oppskriften?
(liker best Santa Maria sitt, ligner det på den?)

Sirius sa for siden:

Fra en annen tråd:

kanskje minke litt på saltet evt?

Carisma sa for siden:

Det finnes tacokrydder på galss bla fra Hindu uten sukker.

Sirius sa for siden:

Carisma, har du smakt det? smaker det "tacokrydder", selv om det ikke er spisskummin i det? :) Vet du evt hvor de selger Hindu? :)

Carisma sa for siden:

Jeg kjøpte mitt på meny. Har ikke brukt det enda, bare var ren refleks å kjøpe det da jeg fant det :D

Bayone sa for siden:

Det er det Sirius siterte over her er det jeg bruker, kjempegodt :ja: Lager som regel en stor boks som holder til endel ganger så jeg slipper å lage hver fredag :)

vossajinto sa for siden:

Kjøper Hindu sitt sukkerfrie Taco krydder og er svært fornøyd med det.. tilsetter litt chili pulver for å få den litt spizyere..

Hindu finner du på Kiwi og Safari.. Dersom de ikke har glass'et med taco krydder er det mulig å spørre i butikken om de kan ta det inn:)

Anne sa for siden:

Ja, men hvor mye bruker du da? Hvor mye er det i en pose? 30-40 gr? Til hvor mange personer?
Sikkert bedre å lage selv, men det er vel avhengig av hvor mye du bruker. Og ja, det er druesukker i den.

energibunten sa for siden:

jeg gjør det knallenkelt. En god dæsj paprikapulver, en like god dæsj spisskummin, chili eller piri piri etter evne, en halv dæsj løkpulver, littegrann salt.

Sist lagde jeg tacokarbonader til ungene, karbonadedeig, krydder, jobbe inn og lage karbonadekaker.

Nammis

vossajinto sa for siden:

dersom eg husker rigtig så er det 60g i ei pakke.. som skal gå på 4/500g kjøttdeig.. 4/500 kjøttdeig er ca nok til 2 voksne personer.. dvs 24 i ei pakke.. 12karber bare i kjøttdeigen til 1pers..

Ella-A sa for siden:

men det går også an å ikke bruke alt. Var egentlig skeptisk til det, men stekte 750g kjøttdeig med en pose santa maria, og frøs ned småposer med 50g kjøttdeig i hver, da blir det ca 1,5 i hver pose, det er kanskje ikke så mye kjøttdeig, men om du sprer det litt utover fatet/mama lupe's så smaker det akkurat som taco med masse kjøttdeig.. synes det er kjempegodt jeg! Synes fortsatt ikke at det hjemmelagde krydret eller hindu sitt er godt.. hindu sitt smaker ihvertfall ikke taco.. :/

Addict sa for siden:

jeg finner ikke spisskummen! så stress å måtte bruke noe så vanskelig ;O

where to look? :)

Sirius sa for siden:

Spisskummin får du i innvandrerforretninger eller matbutikker med bedre utvalg.

Jeg snakte tacokrydder på glass fra Black Boy i dag.... ikke å anbefale. Som nevnt er det druesukker i den (vet ikke hvor mye, 3.ingrediens, men brukte mindre enn de på pose i alle fall). Dessuten smakte den ikke taco! Jeg må få tak i cumin.

hege66 sa for siden:

Jeg fant på ICA idag (cumin - spisskummen).

På Kiwi hadde de ikke. Ellers regner jeg med at jeg kunne funnet på Helgø, meny eller Mega, men har ikke sett etter.

Addict sa for siden:

Var på Obs Stormarked i dag og der har de jo 2 hyller med kun krydder. Men der hadde de det dessverre ikke. Ikke tacokrydder på glass heller :p søren..

Får lete videre, det er så kjekt å spise noe så enkelt og som taco hvor jeg bare kan la være å ete skjellene :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.