Trodde dette skulle bli lett, men slitter med å få i meg nok protein. Blir rett og slett skikkelig kvalm etter hvert måltid. Fett mat og vann blader seg liksom ikke så godt.
Savner en skive eller knekkebrød, men er redd for å få i meg for mye karbo.
Hva er rett karboinntak for meg? Har vekt noe med hvor mye karbo jeg kan innnta.
Er ikke så mye å velge i lav karbo her på øyen.
Har bestillt boken til Torkil, står nok noe der om det meste.
Går på Nexium for magen(for mye magesyre) kan dette ha noe med kvalmen å gjøre.
På ketolyse skal du ha 15-20 g karbohydrat, og mest mulig av disse skal komme fra grønnsaker som vokser over bakken.
Det er helt vanlig å bli kvalm i begynnelsen, det er jo litt av en overgang for kroppen, men det går over etter hvert :ja:
Vil ikke tro nexiumen har noe med kvalmen å gjøre.
Å koke grønnsakene er helt fint :)
Proteintilskudd er vel greit hvis du finner et uten noe særlig karbohydrat i. Ellers er det jo masse protein i kjøtt da. Og egg, ost, fisk ... :)
Kikk i tråden for beregning av proteinbehov, er visst klistret på denne siden. Der står det: fettfri kroppsmasse * aktivitetsnivå = proteinbehov. Skal se du ikke trenger å true i deg over en kilo om dagen. Lykke til, dette er et fint kosthold.
For fettfri kroppsmasse må du ha en egen vekt. Finnes flere typer, en gruelig dyr som heter Tanitavekt eller noe sånt. Jeg har kjøpt en enklere en på elkjøp(?) av merket Bosch som forteller fettprosent og vannprosent, kostet 6-700 kr synes jeg å huske. Den er veldig stabil og litt for ærlig etter min smak:o. Kansje en kan i utgangspunktet regne med at en har normalvekt+endel ekstra muskler for å bære rundt på fett?
Eller klype, eller DEXA, eller en vanntank og en vekt ;)
Gå ut fra en normal BMI for å regne ut proteinbehov. Det er ikke nødvendig å være helt nøyaktig. Egentlig er det ikke noe poeng i å tenke på det engang, såfremt man spiser nogenlunde fornuftig, og ikke trener virkelig hardt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.