Hei, jeg har problemer med å velge hvilken diett jeg skal gå på. Målet mitt er å gå ned 15 kg frem til sommeren, og driver å prøver meg på lavkarbo, men har problemer med frokost og lunsj. Av de brødene jeg har prøvd å bake synes jeg alle smaker vondt, og savner virkelig knekkebrød. Så jeg driver å vurderer litt fedon, men der går man vel ikke ned nok?
Hva hvis jeg spiser knekkebrød til frokost (wasa fiber plus) og har med meg fedon brød som matpakke (som har 18,2 kbh pr 100 gr) Noe jeg også savner er å spise frukt.
Jeg spiser ketolysevennlig med unntak av wasa fiber pluss/fedon brød når det kniper, f.eks hvis jeg er en plass jeg ikke kan mekke sammen salat/steke mat ol. (gjerne skolen, har ikke skikkelig kantine). Men dette har jeg eksperimentert med, og det fungerer for meg. Kan godt være at det ikke gjør det for deg! Men det er viktig å prøve seg fram til man finner en plass man trives i, samt går ned i vekt.
Det går an å gå raskt ned i vekt med Fedondietten (uten å bruke Eurodiett). Jeg har gått ned 34 kg. siden beg av juni. I begynnelsen raste jeg ned i vekt, tok av 14 kg de første 10 ukene. Det går mye saktere nå.
Jeg har hele tiden gått til legen på Fedonklinikken i Bergen, og syns det har vært til god hjelp.
Det er mulig det går saktere når du bare har 15 kg. å ta av. Men jeg er ingen ekspert på vekttap generelt - bare mitt eget :). Det kommer vel også an på om man har insulinresisetens. Jeg hadde ikke det.
Jeg spiser frokostblanding til frokost. Fikk oppskriften av legen og syns den er kjempegod. Har spist den nesten hver dag, Spiser salat til lunch. Lager den kvelden før.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.