< Tilbake til oversikten

Gode tips?!

Miraxi sa for siden:

Jeg har gått på lavkarbo nå i fem uker, og merker litt endring på kroppen, men ikke så mye som det skrives og fortelles om her inne. Kjenner derfor at jeg begynner å bli mer og mer motløs... Har den siste uken blitt enda strengere og kuttet alt kunstig søtstoff, kuttet mye på meieriproduktene (spiser nå bare litt ost) og kuttet nøtter og mandler. Spiser ellers null av brød, ris og pasta, heller ikke sukker, frukt eller bær. Drikker kun rent vann. Prøver å få i meg en del fett, som bacon, seterrømme og smør, og en del proteiner, spesielt de dagene jeg trener. Jeg trener styrketrening 2 ganger pr uke og løper ca 5 km 3-4 ganger pr uke (veksler mellom intervalltrening og rolig jogg). Har lest side opp og ned, og skjønner ikke hva som er galt. Føler jeg gjør det så utrolig riktig. Jeg ønsker å gå ned ca 15 kg, og har sålangt kun mistet 3-4....urghh...:(:(

Hadde derfor vært supert å få samlet noen tips fra de med erfaring - hva bør jeg prøve??!

Albertine sa for siden:

Fire kilo på fem uker er supert! Jeg forstår at det er vanskelig å akseptere at vekta ikke raser ned, men når man ikke har så mye å ta av i utgangspunktet så vil det ta lengre tid. Det beste du kan gjøre for deg selv nå er å se dette som en varig kostholdsendring og gjøre kostholdet til ditt. Da vil du oppleve at du sakte men sikkert nærmer deg målet ditt samtidig som du er full av energi og slipper unna blodsukkersvingningene. :)

trillian78 sa for siden:

Signerer Albertine. 3-4 kilo på fem uker er veldig bra! Jeg bruker tre måneder på samme nedgang. Og jeg har mye mer enn deg å ta av. Hold ut og vær tålmodig :klem:

lille_trille sa for siden:

Gi ikke opp !!!!! Plutselig kan du rase ned igjen. Alle opplever at det går tregt innimellom, og endatil stopper helt opp i perioder. Dessuten så veier muskler mer enn fett, så det må du ta med i betraktningen. Stå på og ikke gi opp. Du får uttelling til slutt. Og husk at vi kvinner også en gang i mnd. faktisk går opp 2-3 kilo. Iallfall gjør jeg det i mens-tiden. Passer på å ikke gå på vekten den perioden :-)

Yonah sa for siden:

4 kg på 5 uker er mye synes jeg!

Guri, jeg er fornøyd med mine 5kg siden slutten av mars! Og jeg sto stille i 5 uker og skal ned 60kg!

Skjønner jo at du skulle ønske det gikk fortere, men nesten er kilo i uka er utrolig bra i bunn og grunn!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.