< Tilbake til oversikten

Når øker dere inntaket av kbh?

aldrimerjollycola sa for siden:

har vært i ketose i halvannen mnd, mangler vekt, men forrige uke var jeg -5 kg, så er egentlig fornøyd med den saken. (får ikke veid meg hver uke)
lurer litt på når man skal øke inntaket av kbh, skal jeg vente til jeg har nådd den vekten jeg vil, eller før?
jeg er ikke veldig overvektig, har bare minst 10 kg gravidflesk å kvitte meg med, (om det har noe å si)
husker ikke helt hva som sto i boka om dette!
bare at man kan bruke stixen som en indikator, og øke gradvis inntaket mens man sjekker om man fortrsatt er i ketose.

Gracella sa for siden:

Hvis du følger Torkils ketolysekur, så er det når du har oppnådd ønsket vekt at du skal begynne å øke karbene.
Du kan også prøve med en økning (eller en minkning) hvis vekta har stått stille lenge.
Det er på Atkins at man tidlig begynner å øke karbene. :)

aldrimerjollycola sa for siden:

takk! lenge siden jeg leste i boka, nå!
da får jeg vente noen kilo til! :)

Wilma sa for siden:

Jeg lurer også på dette! Er ferdig om ett kilo, og er livredd for å sprette opp i vekt igjen!

Gracella sa for siden:

Jeg regner med at du har tenkt å spise lavkarbo etter kuren??
Du kan nok få 1-2 kg med vannvekt i kroppen når karboinntaket øker, men det viktigste må vel være at volumet ikke øker?
Det er noen tråder om Lindberg/Atkins vedlikehold her inne, de har mer peiling enn meg :).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.