< Tilbake til oversikten

Marsipan med splenda?

Yonah sa for siden:

Noen som har laget det?

Jeg skal lage marsipan i dag og jeg har splenda. Blir det OK eller burde jeg ha et annet søtningsmiddel?

meksiko sa for siden:

jeg mener du kan bruke det,men pass på mengden.Kan fort bli veldig søtt.
Masse lykke til.;) god påske.

Yonah sa for siden:

Jeg fant en oppskrift her inne etter en del leting.. Og brukte mindre splenda enn oppskrifta sa, hadde i litt romessens og laget den beste marsipanen jeg har smakt..
Nå må jeg bare passe på at jeg ikke spiser mere enn jeg kan..

Zhadra sa for siden:

Den oppskrifta skal jeg og prøve, så blir ikke savnet etter påskemarsipanen stå stort ;)

Labomba sa for siden:

Åh det høres så godt ut.
Hvor møe karber pr. bit tru? :p

Yonah sa for siden:

Jeg laget av 200g mandler, 15 g splenda og en eggehvite. Fikk 24 kuler som jeg dyppet i 86% sjokolade. Fikk da en karbo pr bit.

Mona S sa for siden:

Jeg vil også lage påskemarsipan! Lurer på om man kan bytte ut litt av mandlene med paranøtter? Da får man jo litt mindre karbo...og kan spise litt mer:)

sirimor sa for siden:

He-he...akkurat det samme tenkte jeg. Det burde vel gå greit. Jeg skal hvertfall prøve;)

Eilan sa for siden:

Kan du legge oppskriften ut her? :)

Yonah sa for siden:

Tror det var ca 500g mandler, 50 g splenda( holder nok med halvparten) og 1-2 eggehviter. Av erfaring tror jeg man må ha minst to hviter...

Marsipanen blir best om man maler mandlene to ganger og blander i maskin, jeg maler en gang, også kjører mandler og søtning i food prosessor med kniv også har i hvitene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.