< Tilbake til oversikten

Lavkarbo gulrotkake?

May-Linn sa for siden:

Hei hei :):)

Det er jo sååå masse nam nam her inne :D Men nå tror jeg at jeg har sett igjennom alle kakeoppskriftene her inne. Hvertfall nesten :p:p..

Og jeg lurer på om noen har en lavkarbo oppskrift på Gulrotkake. For det har jeg ikke funnet her inne :p. Og det er jo bare så godt :hungry:

Om noen har lyst å dele oppskriften hvis de har? :sikle:

Carisma sa for siden:

Nå er vel ikke gulrot lavkarbo, så det er jo en umulighet i seg selv med en sånn kake... :D

danish sa for siden:

Gulrot er lov i de fleste lavkarbo-varianter, men ikke i ketolyse. Jeg ser uansett ikke hvorfor man skal følge ketolyse slavisk, når det ikke finnes noen faktabasert grunn til å ikke spise litt rotgrønnsaker.

Her er oppskrift på krydderkake. Dropp ingefær og nellik og tilsett gulrot. Du kan muligens lage glasur med Philadelphia, litt vanilje-essens og masse splenda.

May-Linn sa for siden:

Åja, Tusen takk for svar. Det skal jeg prøve. :D. Ja nå følger ikke jeg ketolyse dietten. Men det er vel slik at gulrot blir vel søtet når den kokes? Så det er bedre å spise rå en kokt. Stemmer ikke det? Eller tar eg helt feil ?? =P

danish sa for siden:

Den blir søtere fordi stivelsen (som ikke er søt) spaltes til glukose (som er søtt). Det er liten forskjell.

isolde sa for siden:

mmmmm:p:p:p:p:p

Britah sa for siden:

Hei kaken var kjempegod, men hadde ikke splenda så jeg brukte sukrin, blir litt smuldrete men det gjorde ikke noe.:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.