< Tilbake til oversikten

Ketolyse og mosjon

SuperMarion sa for siden:

Heisann.. :)
Jeg er nystartet ketolyse fan, og har litt spørsmål.. Har lest en del på forumet og funnet mange gode tips.
Men lurer litt på dette med mosjon.. Jeg har tenkt å få mosjon på plass nå, men jeg kjenner jeg er gele i beina! Er jo døsliten av å gå opp 3 etg med trapper...
Så jeg lurer på... Hvordan får dere til mosjon på ketolyse? Tar dere det etterhvert?

Takker for svar:blomster:

Vekt 76 sa for siden:

Hei, og velkommen :-)

Jeg trente også før jeg startet på ketolyse/lavkarbo. Forskjellen var at jeg syns d var tyngre i starten av dietten, men dette har gått seg til.

Å gå 3 etasjer med trapper er tungt hvis man ikke har varmet opp!

Jeg eier ikke selvdisiplin, derfor trener jeg på et senter. Trener 2-4 ganger i uka. det finnes treningsmuligheter for folk i all slags fysisk form.

Hvis du vil starte pent hjemme. Hva med å gå tru, kjøpe en trenings dvd med litt styrkeøvelser som du kan ta når du kommer inn igjen. Evntuelt investere i en trimsykel el lign.

Det jeg syns er d viktigste med mosjon er å finne noe man liker å gjøre - ellers blir det bare et tiltak! Og enda bedre er å finne en treningspartner!

Lykke til! :-)

Jeg har medlemskap på et ubetjent treningssenter, er student har ikke råd til mer.. ;)
Så jeg tenkte å få gått en 30-40 min på tredemølla 3-4 ganger i uka.. det bør vel være nok?
i tillegg har jeg en relativt tung jobb og får mye trim der.. ;)

Megvel sa for siden:

Treningsenergien kommer ut i uke 2. Lysveggen passeres (pass på å få nok fett) og BAM energi!

Linn H sa for siden:

Ikke noe vits i å trene når du har "gele" i beina. Dette vil gå over og du kan da begynne med å gå turer (30 min før du spiser står de vel i boken) eller annen trening du liker.
Lykke til! :heia:

da venter jeg spent en uke til ihåp om at treningslysten skal overfalle meg.. :p
takk for svar! :)

Areola sa for siden:

Pass på å ta magnesium også, mot kramper i bena :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.