< Tilbake til oversikten

Hva er det lureste å spise?

Yes we can! sa for siden:

Er det noe annet enn egg, kjøtt og blomkål som virkelig er å anbefale? Er helt ny på dette og vil gjerne ha tips om hva som er godt og mettende!

screwball sa for siden:

Spiser endel ost, broccoli jeg da.

Megvel sa for siden:

Brokkoli er supermat! Og asparges, squash, oliven...

Gracella sa for siden:

Det står jo masse forslag til hva du kan spise i boka til Torkil, du bør nok lese litt nøyere på menysidene ;).

Ellers er det alt av grønnsaker som vokser over bakken (minus mais), fet fisk, kjøtt, egg og noe bær som er hovedsaklig det man spiser på ketolysekuren.
Jeg må jo bare legge til at jeg har aldri spist så mye god mat og så mye variert som etter at jeg begynte på ketolyse!!
Nå prøver jeg meg på generell lavkarbo og det er masse godt og mettende her også! :D

Yes we can! sa for siden:

Takk for svar! Skal lese litt nøyere ja ;-)

Marte_mor sa for siden:

Kan vi spise oliven? Har siklet litt på sånne oliven med hvitløksfedd inni som ligger i olje, men ikke turt å kjøpe siden det ikke står noe om karb.innhold på.

Kitt sa for siden:

Sopp, fisk og kylling er også veldig godt, da!:sikle:

xCamilla sa for siden:

Slik jeg har forstått det kan man spise grønne oliven men ikke så mye sorte.

Gracella sa for siden:

Gå inn på matvaretabellen og så sjekker du ut oliven og hvitløk.
Hvis det står på pakken at olivnene ligger i ren olje og ikke andre tilsetninger (som f.eks sukker), så er det bra.
En gylden regel er å holde seg "strengt" til Torkil eller Atkins opplegg de første 4-6 ukene og deretter kan man begynne å eksperimentere litt ( i alle fall på Torkil sin ketolysekur.)
Poenget er at man da kan regne karboinnholdet i matvarene og har litt feeling på hva man kan spise og hvor mye man kan spise. :)

Jeg har spist fylte oliven i olje, både de med hvitløk og de med chilli (NAM!!) uten å gå ut av ketose.... men så har jeg også oppdaget at det er ikke så enkelt å gå ut av ketose som jeg trodde.
Enda jeg er ferdig med kuren og spiser mye annet for tiden, så er jeg fremdeles i ketose når jeg sjekker. Vekta står stille, men det skal den gjøre på meg nå ;).

Jabba sa for siden:

Avocado!

trillian78 sa for siden:

Det ligger en tråd her inne et sted som heter handleliste for startere. Der finner i hvert fall jeg masse inspirasjon til hva som kan spises. Også oppskriftsforumet da selvsagt :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.