La meg se ... Nei, jeg tror du har ramset opp det meste jeg, i hvert fall kommer jeg ikke på mer for øyeblikket. Jooo, Teodors julekalender :love: Som gikk EN gang og aldri mer. Ikke er det mulig å få tak i den på video, dvd eller på nett noe sted. Snufs
Og Pernille og stjernen! :love:
Har kjøpt "Det var en gang et menneske" på dvd til ungene og særlig snuppa elsker det! Sikker på at hun har sett alt 2-3 ganger, minst!:D
Morsomt å se at hun er like opptatt av serien som jeg var, om ikke enda mer!:p
Kjøpte også "Det var en gang kroppen". Ikke like poppis, men hun likte den serien også!
Jeg ville likt å se serien om samegutten Ante omigjen!
Og Stian med sekken!
Blir fortsatt i godt humør når jeg hører kjenningsmelodien til Mumitrollet!:lol:
Mange gode minner, ja :)
Personlig likte jeg nok best Lekestue og Pernille....
Syns Pompel og Pilt var dritskummelt!! :eek: Men i studietida kom det ut på video, så da ble det nesten litt sånn kult-status på det :)
Har lurt litt på hvordan barna mine vil se tilbake på sin barndoms barne-TV serier.
Når jeg var liten så kasta vi jo fra oss det vi hadde i hendene når mamma ropte at det var Streken eller Rosa Panteren på TV. Og barne-TV tid var hellig, gikk nødig glipp av den halvtimen der ;)
Men nå står jo TV`en og surrer hele dagen, konstant på en av disney-kanalene. Og der sendes jo det samme om og om igjen hvis jeg tolker barna mine rett. Får jo ikke det samme forholdet til seriene da :cool:
Vokste opp i et borettslag med kabeltv jeg og ble nok ganske preget av utenlandske programmer selv om jeg så på en del av de norske. Først svensk tv med "Fem myror er fler enn fyra elefanter" også fikk vi Sky channel med serier som transformers, carebears og my little ponny (tror jeg, kommer ikke på fler i farta) Også Pat Sharp da som alle syntes var så kjekk :lol:
Åh ja! :love:
Også He-Man!
Hadde ikke kabel, men hadde VHS spiller! lånte alle de filemene mange ganger :)
Men, er det noen som husker serien om 3 brødre, og livet på en gård? Jeg kjente de gutta, men husker ikke hva serien heter! Skulle gjerne sett de gamle episodene igjen :) Gikk omtrent på samme tida som "to hus tett i tett".
husker at maika fra verdensrommet var en hit hjemme hos oss....husker at jeg ville så gjerne se ut som henne:rolleyes:
og så var det shagma,fraglene og ikke minst teodors julekalender....hvorfor gikk ikke den flere ganger???:confused:jo åsså grim og gru:)
hører di ikke skal sende jul i skomakergaten mere heller:mad: haaater NRK da....
men det var en nederlandsk serie der en høne som er i tegnefilm blir kjørt på helt i begynnelsen som gikk,noen som vet hva jeg snakker om for jeg husker ikke hva den heter:o
Noen som husker serien som var basert på Jules Vernes "Den løyndomsfulle øya"? Var for litt større barn. Syntes den var veeeldig skummel, og husker jeg gjemte meg bak en stol når en bestemt skummel kom. Da ble det skummelt da!
Og du Lokkebiff, har ikke lov til å kalle deg gammel enda. Hva er vi førtiåringer da! Uuuutgamle:eek: Ikke jeg i hvert fall!:nei:
Tror jeg savner å være barn jeg, for jeg har visst kjøpt de seriene som jeg har gode minner fra når jeg var barn, til gullet :love::lol:
Må innrømme at det er flere av disse programmene som dere snakker om som jeg aldri har hørt om :confused:
Og vi må ikke glemme Barnetimen på radioen, lørdag kl 18oo.
Reisen til Agra ,
en pose peanøtter til 25 øre og en Bergene Melk til 25 øre.
Det var tider det. Ute hele dagen, opp i trærne. Skrubbsår og kvite tennisko.
Sukk mitt hjerte, men brist ei.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.