< Tilbake til oversikten

Kan man spise for mye ost?

Kpia sa for siden:

Jeg er veldig glad i ost i alle former, og det er vel det som har gjort at ketolysekuren går ganske greit. Føler kanskje at jeg stagnerer litt nå, og da mannen min kommenterte det for noen dager siden; "skjønner ikke at du virkelig er på slankekur når du kan dytte i deg så mye ost..":(, så tenkte jeg at det kanskje ikke er så lurt selv og det står at det er 0 karbo??:confused: Jeg synes ikke selv at jeg oversdriver det, men det er vel gjerne i snitt 100-200 gram hver dag. Elsker å smelte litt Port Salut + spekeskinke i ovnen når jeg har lyst på noe godt på kvelden.:p
Bør jeg slutte å unne meg dette?

aldrimerjollycola sa for siden:

noen kutter ut meieriprodukter i perioder dersom vekten står stille for lenge, men ellers så er det bare å kose seg med ost!! ingen grunn til å få dårlig samvittighet!!
vær obs på at noen oster, særlig smøreoster har kbh i seg.

mofe sa for siden:

Hindrer det vektnedgangen din? Går det på bekostning av andre matvarer du heller bør få i deg?

Hvis ikke - så kan du fortsette med osten og slutte med den dårlige samvittigheten :)

Kpia sa for siden:

Vekten min har stått stille, kanskje heller gått litt opp de siste ukene, uten at jeg har begynt å spise noe anderledes enn jeg har spist fra jeg startet. Kanskje jeg skal forsøke å kutte ut både melkeprodukter og søtningsstoff?
Jeg følte jo at jeg var så godt i gang, men nå stanger jeg litt...
Er villig til å være veldig streng noen uker hvis det kan få meg igang igjen. Sliter med å komme i ketose om dagen også.
Menyen min i går var:
Frokost: ca 100 g Norvegia + skinke + reker
Lunsj: Fiberrik+1 skive ost+2 skiver kokt skinke, 2 skiver salami+1 ss It.salat. Te m/helmelk og suketter.
Middag: Wok-grønnsaker m/svinekjøtt, wok-krydder+2ss woksaus(14kbh)
Kvelds: 2 stangselleri-stilker+2 ss seterrømme, ca 50 gr Port salut+1 skive spekeskinke

Var ikke i ketose i hele går. Tips til hva jeg spiser feil?

Madamim sa for siden:

Fiberrik og helmelk er mitt tips til feilen... Hva er i wok grønnsakene?

Impulsiw sa for siden:

Det er stor forskjell på 100 og 200 gram ost når det gjelder energi.. kanskje du kan kutte ned litt? Ta halvparten av det du har "lyst" på?

Lykke til :blomster:

Gracella sa for siden:

Du spiser jo nesten ikke grønnsaker :eek:!!!
Ikke mye fett å spore heller i den menyen...
Hva med å lage en frokostsalat med bladsalat, egg, tomat, paprika og skinke + dressing? Til lunch kan du også spandere på deg f.eks tomat i stedet for salami (sjekk innholdsfortegnelsen, noen av de har "mye" sukker).
Du kan faktisk bruke fløte i teen i stedet for melk...:D

Kpia sa for siden:

Jeg trodde to stk fiberrik ikke ville utgjøre så mye siden det så og si bare er fiber? Melka var vel bare 10 ml, og det utgjør ikke mange kbh.
Wok-grønnsakene var 1/3 Thai-wok grønnsaker fra Findus. Mener det stod 5 kbh pr 100 gram. Wok-krydder uten sukker, men hadde litt soya saus i, er det sukker i det?

Alkazelters sa for siden:

To stk fiberrik er minst 8 g KH om jeg ikke husker feil....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.