< Tilbake til oversikten

Jeg vil ikke ha salat!

Ella-A sa for siden:

Jeg har spist salat hver dag siden jeg begynte 13 januar, men den siste uken blir jeg helt dårlig med tanke på det. Prøvde å spise litt nettopp men kjentes nesten som gress i munnen, det smakte seriøst som gress og jeg klarte ikke å svelge. Det eneste jeg har lyst på nå egentlig er bringebær med fløte og iset's brød med masse smør,litt leverpostei og agurk.. og skolebrød som jeg fant oppskrift på her inne. Bakte t.o.m black sunday her om dagen, en med lys og en med mørk sjokolade og en med blanding. Alle gikk i søpla. Vil ikke ha!

men kan jo ikke spise bare skolebrød, brød og bringebær med fløte! hvor er vitaminene osv? blir t.o.m kvalm av rømmegrøt - og den som jeg måtte dy meg fra å lage HVER DAG i begynnelsen. Hvorfor er det slik? :( sjekka stix igår, da jeg ikke spise salat, den var helt hvit.. :(

Fungirl sa for siden:

At du spiser salat eller ikke har ikke noe å si for å være i ketose eller ikke, må heller se på det du faktisk har spist.
Mange tåler verken erstatningsbrød eller bringebær for vektnedgangens skyld.

Men uansett så er det jo mange andre grønnsaker du kan spise. Paprika, løk, purre, blomkål, broccoli, minimais, hvitløk osv...

mofe sa for siden:

Da jeg var i ketose, tror jeg at jeg spiste salat en gang i uka eller noe rundt der..

Veggpryd sa for siden:

Salat gidder jeg aldri å lage lenger. Det minner meg altfor mye om mine utallige mislykkede slankeforsøk før i ti'a. :o

Areola sa for siden:

Salat er sidemat for meg. Har det til noen middagsretter, men kunne aldri tenkt å ha det til lunsj, jeg liker å bli mett, nemlig.

Ignite sa for siden:

Salat som tilbehør kan være godt det, med litt olje, urter/hvitløk og annet krydder.

Men som hovedrett hadde det ikke gått for mitt vedkommende.

Perdita sa for siden:

Hva med å teste ut gode dressinger?

Jeg lager alltid dressing med olivenolje og litt hvitvinseddik, og kanskje en hardkokt eggeplomme i. Salt og pepper og litt krydder på den, og DYNKER salaten i den. Mmmm... Nam nam. Selv kjæresten som ikke liker sallat er konvertert nå!

Carisma sa for siden:

Du kan lage en enkel tilbehørs salat av isbergsalat, rømme og litt søtning. Smaker veldig godt til salte og/eller røkte ting (Spekeskinke, sommerkoteletter, røkelaks) :)

Ellers er jeg veldig glad i tunfiskrøre: majones og rømme (lik del av hver), litt sennep, salt pepper, hakket rødløk og tunfisk. Tilsett evt kokt egg for mer proteiner. Så blander man litt grønn salat og bruker tunfiskrøra som "dressing" :sikle:

Bee sa for siden:

Signerer.

Ella-A sa for siden:

ikke så veldig dårlige forslag det da. Mulig det var for jeg spiste litt her og litt der i helga, og ikke helt hadde kontrollen på hvor mye som gikk inn, har aldri spist under 15 - som jeg vet om. kanskje det var det jeg gjorde? hmm.. har ihvertfall spist bringebær med fløte og brøderstatning hver dag siden jeg startet og gått ned en del så :) Veide meg sånn på snik igår, og da hadde jeg "gått opp" to kg, men det kan jo være hva som helst, skjønner godt de som går i den fella å veie seg for ofte, nå skal jeg IKKE veie meg før fredag altså! :D

Carisma sa for siden:

Ble for øvrig så inspirert av eget innlegg at det blir tunfiskrøre til lunsj i morra :D

Cherie sa for siden:

Hvis du er veldig lei salat, og føler du trenger grønnsaker, er det veldig enkelt og godt å ta div (jeg bruker oppskåret fersk sjampinjong, hele små charlottenløk, og litt paprika, og har det i en aluminiumsfolie-pakke med smør og en stor klatt med god fet ost (brie, ridder, port salut etc.). Stekes i ovnen i ca 20 min, og er nydelig til kjøtt/fisk.:D

Ella-A sa for siden:

Det hørtes spennende ut Cherie, det må jeg prøve :D så bra du inspirerer deg selv Carisma ;)

NinaOp sa for siden:

Det viktigste med salat, synes jeg, er at den skal mette.Og da må det til kjøtt og fett! Lunsjen min i dag var som følger: halv kyllingkjøttdeig stekt i MASSE meierismør, godt krydret. Salat med ruccola pluss agurk, fire cherrytomater, en stk babybelost, litt rød paprika,fire- fem oliven, to ss seterrømme. Nammenam!! Skikkelig god og mettende, men den må spises mens kjøttdeigen fremdeles er litt varm, evnt varme den i micro hvis du steker den hjemme og tar med på jobb. Alle kollegaene var grønne av misunnelse der de satt med de tørre brødskivene sine:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.