I går ga jeg Hedda 1 most banan blandet med 1/2dl. soyaflokker...... Var dette egentlig et fullverdig måltid??? Hun fikk en halv flaske melk etterpå.
Hun er elendig til å spise kveldsmat, og brød SKAL hun ikke ha! Må finne på noe lurt... Hun har gått lei av grøt. Og honningkorn o.l. vil jeg ikke gi henne.....
Noen som har tips til kveldsmat til ei lita frøken??
Jeg tror Elian mener at jenta ikke VIL ha brød. Sånn forsto jeg det, og jeg har også en sånn jente. Har mast på min i mange år, det er først nå jeg har gitt meg. Synes ikke jeg kan stappe brød i henne når jeg ikke spiser det selv. Kanskje det er kroppen hennes som har prøvd å si i fra helt siden hun var liten at hun ikke hadde godt av brød:o
Nå som jeg ikke maser mer, så spiser hun litt brød, f.eks. under omelett, eller litt til suppe. Ostesmørbrød kan hun også spise. Må si at jenta mi er blitt ganske stor nå da, 15 år.
Det er faktisk mer karbohydrater i Corn Flakes enn Honni Korn. Mer enn i rent sukker til og med fordi det er laget av mais. Så å spise corn flakes med sukker eller syltetøy på er som å spise sukker med sukker på for kroppen. ikke rart noen og enhver blir hyper kanskje....
Elian: Jeg synes at smoothie høres ut som en god ide til kveldsmat. Den får jo nærmest sånn konsistens som yoghurt og det er det jo mange som spiser.
Ellers så vil jeg anbefale havregrøt med Udo´s choice, malte nøtter og fruktmos (uten sukker - hjemmelaget eller kjøpt på Helios - kan spesielt anbefale en som består av Mango og eple og som du ikke finner i barnemathyllene men i nærheten av syltetøyet).
Min yngste er ikke glad i brød heller. Han pleier å spise havregryn med melk + fruktose og kanel på. Bare et tips. Og så er Lindbergs havrevelling stas å få. Eller Lindberg-kveldsmaten: 100 g cottage cheese, 1 Yo'plait, 10 mandler og 50-100 g bringebær (husker ikke mengden). [color=magenta][/color] marianne
Jeg har aldri vurdert å gi henne smoothie før. Men i dag lagde jeg meg en til lunj, og jeg skal si deg det var ei anna ei, som koste seg!! Tror ikke jeg fikk halve selv en gang! :p
Så bra da Elian. Ungene mine har fått det fast til frokost en stund. Bare synd at hun som trenger det mest, dvs hun som nekter å spise brød allerede begynner å bli lei. Du får være flinkere enn meg til å variere, så går det sikkert bra. Guttungen min spiser smoothie med stor lyst, og tar til og med litt brød ved siden av, og moderhjertet gleder seg:D
Jeg lager pannekaker til kvelds av og til, egg, sammalt mel og melk. Knallgodt med skinke og ost på, og gjerne litt ketchup til poden som rett og slett er avhengig. Verdt et forsøk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.