< Tilbake til oversikten

Hva med ketolyse og graviditet?

Twiggy71 sa for siden:

Forsøker å bli gravid, og lurer på om det er mulig å være i ketolyse når man er gravid? Om det er farlig for barnet? Spiser lavkarbo til vanlig og er fornøyd med det, og har for første gang på mange år fått kontroll på Bulimi og spiseforstyrresler pga proteinrik og fettrik kost. Demper apetitten min, og gir men en fantatisk kontroll over matinntaket som jeg aldri har hatt før. Med en gang jeg skal over på Type Lindberg med frukt og litt lav GI mat, trigges spiseforstyrrelsen igjen og jeg kan i dagevis havne på "karusellen" igjen. Dette selv om jeg spiser svært få karber med svært lav GI ( eks frukt ) Dette gjør jo at jeg er i ketolyse ofte. Faktisk hender det at jeg ikke får utslag på sticks på lang tid , men matlysten min er rolig og forutsigbar likevel. Har ikke spurt fastelgen min om dette fordi han er ikke for lavkarbo kosthold slik jeg praktiserer det, så jeg får ikke noe støtte av han - blir bare mer forvirret og lei meg. Føler meg misslykket fordi jeg vil så gjerne ha et barn.,. Hva skal jeg gjøre?
:confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.