< Tilbake til oversikten

"Potet"salat

Maimor sa for siden:

Ja det har jeg lagd i kveld og den ble fantastisk god. Grillsesongen "here I come"! :D

Dette er ingredienser til to porsjoner, dessverre ganske unøyaktige mål, men den kan smakes til.

Kok blomkål i passe "potetbiter" i den mengden som ønskes
Bland dressingen av
*et halvt beger creme fraiche/seterrømme
*en god dæsj majones
*litt finhakket løk
*en sylteagurk-skive (OBS ca 1 karb pr skive, men setter utrolig god smak)
*salt
*sitronpepper
*hvitløkspulver/fersk hvitløk
*noen dråper søtstoff, jeg brukte natreen.

Hell dressingen over blomkålen og bland godt. Strø gjerne litt gressløk på toppen! Velbekomme.

Jeg spiste den sammen med Coop's ost og baconpølse (3,8 karber) og en liten salat, samt litt "sukkerfri" ketchup og sennep.
[ATTACH]5943[/ATTACH]

snutanuta sa for siden:

Det høres veldig godt ut! Skal absolutt prøves:)

kirrino sa for siden:

Oioiii! Potetsalat!:w00t: Hvor lenge holder denne seg tror du? Kan man lage en bunch og la den stå i kjøleskapet?

Maimor sa for siden:

Det tør jeg rett og slett ikke svare på. Holder seg vel gjerne ikke lenger enn den mest "sensitive" ingrediensen med kortest dato vil jeg tro. Jeg selv kunne nok fint spist den etter et par-tre dager. Ellers så var den jo veldig lettlaget, så den kan fint lages fersk for hver gang. Kanskje det holder seg lengst om man oppebevarer blomkål og dressing hver for seg? Dressingen er veldig god som salatdressing også for øvrig. Jeg glemte forresten hvitløk som ingrediens, føyer det til nå.

kirrino sa for siden:

Litt på siden kanskje, men har Heinz en sukkerfri ketchupvariant? Er ikke så fan av Idun:o

Bee sa for siden:

"Potetsalat er også veldig godt laget av squash eller aubergine. :D

kirrino sa for siden:

OMG!!:w00t: Denne var helt ufattelig god!! Må prøves av alle! :D

Maimor sa for siden:

Så hyggelig at den falt i smak. Jeg elsket den selv også ja!

Carisma sa for siden:

Kan med fordel lages med hvite bønner i stedet for blomkål for de som ikke er i ketose :ja:

karmøybuå sa for siden:

Potetesalat e kjempegod:D desverre så kan eg kje laga det:P

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.