< Tilbake til oversikten

Dette går utrolig sakte

totteline sa for siden:

Nå har jeg gått på ketolyse siden 19 januar og har gått ned 4.9 kg.
Vel vel det er jo ikke dårlig det, men synes det går veldig sakte kontra mange andre som jeg leser om. lurer på hva jeg skal gjøre for at det skal gå fortere..noen tips??;)

Carisma sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse siden 15. januar, og gått ned mellom 3 og 3,5 kg... Så jeg syns ikke du har noe å klage over ;)

mofe sa for siden:

Husk på at alle har forskjellige kropper, som reagerer forskjellig og derfor går ned i forskjellig tempo :) Man går gjerne raskere ned i starten, og de som har mere å ta av går gjerne fortere ned enn de som har mindre å ta av.

Vær tålmodig, evt. kan du sjekke om du har noen "partystoppere" i kostholdet ditt, og prøve å kutte de ut og se om det endrer noe på nedgangstempoet :)

Carisma sa for siden:

Også er det utrolig viktig å få nok søvn!

Kpia sa for siden:

Hei

Jeg begynte på ketolysekuren 15. januar og har gått ned litt over 4 kg. Hadde gått ned over 5, men gikk opp igjen to for et par uker siden:(, uten at jeg følte jeg hadde noen sprekk.
Kom rast i ketose de første ukene, men nå synes jeg sticks'en er oftere og oftere lyserosa, og nesten ikke noe utslag. Blir det tøffere og tøffere å komme i ketose etterhvert som kroppen venner seg til å ikke få så mye karbohydrater?:confused:
Drikker endel kaffe og spiser mye ost, påvirker det ketosen også? Har forsøkt å sove mer de siste dagene(tips fra Carisma:p), men det har foreløpig ikke hjulpet på ketosen.

Carisma sa for siden:

Når det gjelder stix'en så er regelen at utslag er utsalg. Lyst kan tyde på at du drikker nok vann.
Ikke bli for opphengt i stixen. Men hvis man er usikker kan det lønne seg å veie maten noen dager for å sjekke om man har begynt å skli ut litt på mengder.

Bee sa for siden:

Jeg prøver og tenke som som så: Hva så om det går sakte? Det går i alle fall. Og dersom man ellers føler seg bra og trives med maten, så er det heller ingen vits i og bytte filosofi (om du tenker på det), og hvertfall ingen vits i og gi opp. Da når man jo i så tilfelle aldri målet.
Synes du har gått ned bra mye siden du begynte. Resten kommer etterhvert. Bare vær tålmodig. Ikke tenk på at du slanker deg, men se på dette som en livsstilsendring. For det er jo det det er. ;)

Aina2 sa for siden:

Min anbefaling er målebånd :-)
Jeg har heller ikke hatt voldsomt utslag på vekta, men i cm derimot... (uten at jeg helt forstår hvordan det kan gå an, så gjør det det)
Mål en gang i uka, skriv opp og følg med på utviklingen

Lykke til

Distrea sa for siden:

800 gram i uka. Syns ikke det er lite jeg. Du leser om noen som går ned mer, men jeg tror sannheten er at de fleste går ned som det eller til og med litt i underkant.

Med et såpass stort vvekttap som 800 gram, hadde jeg vært kjempe fornøyd. Hvis det fortsetter sånn er 20 kilo av på ett halvt år :heia:

DET er BRA og MYE det :ja:

Schmoopy sa for siden:

6 uker og 5 kilo unnagjort...

Det kaller ikke jeg utrolig sakte men...

Bayone sa for siden:

Jeg synes du har gått ned mye jeg. Når du går ned mye første uken, må du regne med at det går litt treigere de neste ukene, kroppen må få tid til å justere seg. 5 kg på 6 uker er mye :ja:

snutanuta sa for siden:

Så bra at du har gått ned så mye! Det er ikke noe å være misfornøyd med:)

Jabba sa for siden:

Enig med de andre her......du er utrolig heldig som klarer å gå ned såpass mye i uka som du gjør....(gjennomsnitt).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.