< Tilbake til oversikten

Så er det på'n igjen

Annebe sa for siden:

Hei.
Da er det visst bare å kaste seg uti et ketogent kosthold igjen.

Gikk ned 22 kilo fra 19.mai til 19.november ifjor. Ble syk, sluttet å røyke og levde i et vakuum fra 19.november og til midt uti januar. Resultatet var 16 kilo pluss på et blunk.

Har igjen tatt tak, har begynt på et opplegg med trening, kosthold og gruppesamtaler. Kostholdet er Fedonbasert, og det er trening hver mandag, annenhver tirsdag og onsdag.
Siden begynnelsen av februar har jeg gått ned 1 lite kilo.

Nå har jeg fått svar på blodpøvene mine, og jeg har et fastende c-peptid på 3,19 - det er jo skyhøyt.
Tror jeg riktig, når jeg antar at jeg må kutte karbohydrater helt for å klare å kvitte meg med fett? Blodsukkeret mitt er bortimot normalt, jeg tar 1 tablett metformin om dagen.

Dete er ganske fortvilende, og gir meg ikke så mange høye tanker om meg selv.
Hva skal jeg gjøre for å komme meg ned i vekt, og bli der?

Annebe sa for siden:

Jeg prøver igjen.

Er det andre med så høyt nivå av c-peptid som har fått en slankekur til å funke?
Og hvordan unngå å legge på seg igjen?

Karbosara sa for siden:

Har dessverre ingen svar til deg, men jeg håper at du finner ut av det, og at noen kan peke deg i rett retning!

Uansett tror jeg jo ikke at det er skadelig å prøve et par uker med så lite karber som mulig...jeg har gjort det selv, og da har det hendt at jeg har fått satt i gang nedgangen...

Kjenner ikke til c-peptid problematikken du har, men jeg har selv stått stille på vekta i over et halvt år, for så å gå ned igjen nå...mine første 5 kg snek seg sakte nedover, men de siste ti har kommet etter et halvt år stillstand...nå likte jeg kostholdet så godt, og hadde så mange fine helseeffekter av ketolysekosten, at jeg syntes det var lett å være i ketose selv om jeg ikke gikk ned...

...og så en dag begynte det å løsne...og nå går jeg ned...fremdeles i rykk og napp, og ikke i raserfart...men jeg går nedover...

Hva med å passe på å ikke spise mat med karber i til kvelds...og kun et lite måltid til kvelds...og legge seg kl 22:30 noen kvelder å rad?...det funker bra for meg...

Lykke til uansett!:klem:

Tulla 81 sa for siden:

Hei,

Jeg hadde også høye verdier på fastende c-peptid, og går regelmessig hos lege til oppfølgning. Det eneste som hun anbefaler meg er ketoget kosthold eller Eurodietten. Jeg startet på Eurodietten, men klarte ikke å få i meg maten... Den smaker hoggorm og jeg slet i 2 uker. Detetter gikk jeg over til ketoget kosthold som har fungert så-der... Startet rundt påske i 2008 og har gått ned 12 kilo. Jeg har vært litt av og på, men alltid holdt meg lavt på karbohydrater etter endt ketose. Kroppen er visstnok mer ømfintlig for karbohydrater etter endt ketose. Derfor er det viktig med opptrapping av karbohydrater. Det vil si at man de to første ukene etter endt ketose skal man legge til en frukt etter et hovedmåltid og etter 2 uker legge til 2 frukt om dagen.. Det er ikke all verden man kan skeie ut med, men opptrappingen er viktg.

Det eneste som fungerer for meg er i alle fall ketose. Går ned selv om det ikke går fort eller lett.

Håper dette hjelper deg litt på vei.

Ha en fin dag!

Annebe sa for siden:

Tusen takk for svar. Dette med forsiktig innføring av karbohydrater igjen, var jeg ikke klar over.

Karbosara sa for siden:

Det er også veldig ubehagelig for magen å bråstarte på karbene igjen, det har jeg nå merket når jeg har bråsluttet...prøvd det to ganger, anbefales ikke...opptrapping...saaakte opptrapping...er nå det jeg skal gjøre når jeg har nådd målet mitt...

Annebe sa for siden:

Takk for godt tips.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.