< Tilbake til oversikten

Ketolyse og amming

Selene sa for siden:

Jeg er forsåvidt ferdig med å amme, men det hender jeg ammer litt på natten. Det jeg lurer på om den melka kan være skadelig på noen måte, nå som jeg er i ketolyse. Mener jeg hørte om noen stoffer som utskilles i ketolysen som kanskje ikke skal være bra? Noen som vet? Hadde selvsagt ikke begynt på noe slanking hvis jeg hadde fullammet.

Kitt sa for siden:

Du kan fint være i ketose så lenge du ikke fullammer!:D

jeef-micro sa for siden:

Grunnen til at de ikke anbefaler ketose når du ammer er at det ikke er forsket på hva som går over i melka av ketoner og slikt, så man ønsker ikke at folk tar sjanser i forhold til barnet.

Gracella sa for siden:

Det er vel ikke ketonene som går over i morsmelka?
Mener å ha lest at det som de ikke vet noe særlig om er dette:
Miljøgifter og en del andre stoffer binder seg til fett. Når man er i ketose (altså fettforbrenningsmodus) frigjøres stoffer som har vært lagret i fettet og de kan gå/går over i morsmelken.
Så da kommer det an på hva som har vært lagret i morens fettdepoter, for de stoffene kommer da relativt i konsentrerte mengder i morsmelken.

(Men dette har jeg ikke lest mye om siden det ikke angikk meg da jeg begynte på ketolyse, så det kan være at jeg tar feil...)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.