Det ække så gøy nå. Slitsomt å følge dietten. Når jeg er sulten er det så mye stress å finne eller lage lovlig mat å spise. Jeg har ikke lyst på egg, bacon, omelett, broccoli, soyabrød eller tapaskjøttboller!:mad:
Jeg har lyst på appelsiner, grovbrød, melk og gulerøtter! stønn
Ta deg en titt i oppskriftsforumet da vel. En kjekk ting er ofte å lage mye av ting og fryse de ned, slik at du har noe å ty til når ting går bananas...
Og en annen liten ting. Kanskje du er vel overambisiøs med tanke på å gå ned fort i vekt? Det kan hende det er smart å velge en diett som ikke er like streng. For eks: Atkins (vedlikehold) eller Fedon. Da blir valgmulighetene litt større, og det vil være mindre absolutter å forholde seg til.
Hei Balloon :)
Jeg er helt ny her, men har slanket meg maaange ganger. Og alltid merker jeg etter 2-3 kilo det du merker nå. Ser du har gått ned 3 kilo på tickern din :) Hurra!!
(Jeg har ikke vært på lavkarbodiett før, men lignende grete roede, men fikk alltid lysten på noe godt etter de 2-3 første kiloene.)
Kan du ikke tenke på om det er noe "lovlig" godt du kan ha lyst på? De snakker jo så godt om baconchrisp her inne :) Eller hva med pisket krem og bær? Eller, en, bare en liten appelsin gjør vel ikke så mye? Eller?
Hvis du tror det hjelper, ta deg en liten appelsin eller lite glass melk (helst h-melk) en gang i blant da.. Du tar nok så og si ingen skade av det, så lenge det blir som kos (dvs skjeldent) og at du er flink ellers!
finn noe du har lyst på og kos deg! Lag fomasj av krem og heistad gele, ostekake ala gerd, mousse av bringebær CC og krem...drit i egg og kjøtt et part dager, så skal du se det går seg til. Matleie blir vi alle av og til. Varier! Lag deg et herlig ost og grønnsaksfat.
Lag suppe! genialt å varme opp, og ta med.
Så, når jeg kommer hjem etter jobb, og skal igang med middag, da er jeg matlei mer enn noen gang.
Men da har jeg rett og slett spist vafler med rømme og Heistad lettsyltetøy til. Et deilig avbrekk:) (ja lavkarbo selvfølgelig)
Det har også gått noen Atkinsbarer som middag her noen dager også.
Men så etter noen dager (1-2 uker?), så kommer matlysten, inspirasjonen og fornuften tilbake uten at jeg har ødelagt dietten i nevneverdig grad.
Det går i bølgedaler, og noen ganger blir man bare dritlei. Men det går over, trøst deg med det.
Godt råd det, og sjekke ut oppskriftsdelen her inne. Masse supre retter og velge i:D
Lykke til. Håper du finner ut av det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.