< Tilbake til oversikten

Noen forslag til dressing?

Erlinda sa for siden:

Hei.
Lurer på forskjellige dressingtyper for å ha på vanlig salat. Tror jeg gjorde noe dumt i går:confused: Dette sto i boken tror jeg "bruk en dressing med max 5 g karb + like mye rømme". Dette kunne brukes til salat, men det sto ingenting om sukkerinnholdet. Så jeg tok denne dressingen og blandet med rømme.
Selskapsdressing fra Fader Martin.
Næringsinnhold:pr 100g: energi 1838Kj - protein 0,85g - karbohydrat 4,68g - fett 45,9g.
Ingredienser: majones (soyaolje-eggeplomme-eddik-salt-sukker-sennep-sitronsyre), tomatpurè, vann, dill, krydder, sitronsaft.

Tror det ble 3-4 ss av denne, ble det for mye tro eller er det mulig å bruke denne?

Gracella sa for siden:

Det gikk sikkert bra... men det beste er å lage selv eller bruke en oljedressing (olivenolje, eddik, salt og pepper).
Hvis du går på oppskrifter og ser under diverse (er det vel??) så finner du mange gode forslag til hjemmelagede dressinger.
Da vet du hva du får i deg.

Fungirl sa for siden:

Har gått på ketolyse siden mai og har spist den dressingen omtrent hver dag.
Gidder rett og slett ikke lage dressing selv og elsker selskapsdressingen til Fader Martin så den blir i mitt kosthold iallefall og spiser ikke så mye av den hver gang da :)

Erlinda sa for siden:

Hei.
Tusen takk for svar:). Er klar over disse med olje, men det er bedre med de vanlige eller rømme når man skal ha vanlig ost i salaten.
Jeg er ny på dette så litt feiling må en vel regne med, men da kan man vel falle ut av ketose:confused:
Tusen tusen takk for hjelpa:) håper på flere svar på ting jeg lurer på, men det må bli på en annen tråd.

Carisma sa for siden:

Jeg bruker selskapssdressing fra landlord, tror det er omtrent den samme, og blander med rømme og sukkerfri ketchup. Den blir bedre enn "originalen" syns jeg. :)

sara sa for siden:

Hva med Thousand Island? Er det fy?
:-)

Øystein sa for siden:

Nei, det er ca det samme innholdet som Fader Martin. Tror det er 6 gram. Jeg kaller ikke det fy :)

vilnedfort sa for siden:

Jeg lagde en god dressing her om dagen. Har ikke nøyaktig oppskrift men den var ca slik. Saften fra en halv lime,en god del rapsolje, salt, pepper, cayennepepper, hvitløkspepper og ev. annet krydder, feks dill, timian, og litt kunstig sukker av en eller annen sort. Blanda i en liten spiseskje med sukkerfri tomatpuré. Rør alt godt sammen og la stå i kjøleskapet minst en time. Så blander du det med rømme til du får en passende konsistens.

Niten sa for siden:

Hei ,du har en dressing fra walden farms. Thousen island dressing, den er helt fri for både carbohydrater, fett og kalorier. Er også gluten fri. Utrolig men sant. De har også masse andre varianter, sjokoladesaus ketshup syltetøy osv. Kjøper den på helsekost men kan også bestilles på proteinfabrikken. Mvh Niten

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.