< Tilbake til oversikten

grrrmmmffff

#1

ayliah sa for siden:

hm..lurer på en ting jeg...!!Vekta mi er så variabel som det går ann....:mad: Igår var den 87.2 tidlig på morgenen...men viste 88.6 da jeg la meg..!!Idag viste den 87.8 samme tidspunkt som igår tidlig!Hva skjer....grr..jeg har holdt meg til under 20 karbo..og spist det samme som dagene før..!!Riktinok har jeg mensen..(ikke mye..går på hormonspiral)..kan dette ha noe å si!!??Er ikke lenge siden jeg satte den inn...(noen måneder)
litt utenfor tema det her...men mange jenter er det jo her:D


#2

Maz sa for siden:

Ville ha veid meg mye sjeldnere var jeg deg. Alles kroppsvekt varierer avhengig av veske osv. Kroppens glukogenlagre binder mye vann og det er vel dette som forsvinner først.

Jeg pleier å bli gal på slankern og veie meg 100 ganger om dagen og det er litt sykt. Denne gangen driter jeg i vekta og nå skal jeg ikke på vekta før 14 mars. Vekt er da bare et tall. Det er størrelsen din og ikke minst formen du bør fokusere på.


#3

ayliah sa for siden:

det er det jeg kommer til å gjøre også..jeg har satt av en dag i uka nå..hvor jeg har veiedag..hver fredag;O)s
Men det jeg lurte mest på var om hormonspiral kan heme vekttapet mye??Dr.atkins nevner selv at østrogen kan være en av "medisinene"som kan hindre vekttap og føre til stagnasjon!Etter jeg fikk satt inn hormonspiralen gikk jeg opp 5 kilo også..og spiste verken mer eller mindre enn jeg gjorde før:(
Noen som vet?som eventuelt bruker hormonspiral selv??


#4

Maz sa for siden:

Vet ikke noe om det men det er vel i så fall midlertidig?

Jeg opplevde at jeg ble ekstremt premenstruell etter en stund på Eurodiett og da mener jeg ekstremt. Spurte legen og han sa at dette var normalt da at dette var normalt og kom av at hormonsystemet mitt holdt på å "gå seg til". Han sa at jeg kunne prøve ppiller eller andre hormoner men at han helst ville jeg droppet det. Tror dette var pga at det kunne hemme vekttap men er ikke sikker.

Må påpeke at jeg har fått påvist metabolsk syndrom (men utrolig nok ikke PCO)og at dette ikke trenger være tilfelle for de som ikke har hormonforstyrrelser (men de fleste vesentlig overvektige kvinner vil vel ha noe av dette).


#5

Labella sa for siden:

Det er nok litt forskjellig hvordan man reagerer på hormonprevensjon. Jeg tåler det ikke, raser opp i vekt og går ikke ned. Har ikke brukt hormonspiral, men la på meg av p-ring, som jo også har lavt hormoninnhold og virker lokalt...


#6

Silvandar sa for siden:

Jeg veier gjerne 2-3kg mer om kvelden enn om morgenen, og fra dag til dag kan jeg oppleve nesten like store svingninger. Loggfør hva du veier hver morgen, så vil du forhåpentligvis fort se hvordan gjennomsnittlig vekt synker. :)


#7

Summer sa for siden:

Vekten svinger naturligvis.

Når du våkner har kroppen fastet i ca 12 timer, når du legger deg om kvelden har du iløpet av de ca 12 siste timene inntatt tja... 3-600 gram kjøtt, masse drikke, og grønsaker osv... ;)

(dessuten går jeg gjerne ned opptil 800 gram før og etter jeg har vært på toalettet om morgenen... ;) )

Når vi har menstruasjon holder kroppen vår i tillegg på mer veske.

Men å veie seg hver dag er litt for ofte når du skalker deg.. :)


#8

ayliah sa for siden:

Ja..funnet ut at jeg veier meg litt for ofte ja..men sikkert slik i begynnelsen.,..;-):D
Nå skal jeg begynne å veie meg på fredager..ser sikkert litt bedre resultater da...;-):p


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.